بایدن وضعیت آمریکا را اضطراری اعلام کرد

به نقل از تارنمای رسمی کاخ سفید: بایدن بامداد شنبه و پیش از امضای فرامین اجرایی جدید، گفت که طبق گزارش دریافتی از تیم اقتصادی دولت جدید از اوضاع و احوال اقتصاد آمریکا، اوضاع رو به بهبود نیست بلکه شرایط در حال بدتر شدن است.

بایدن گفت: روز گذشته و در تازه ترین اخبار مربوط به بیکاری های آمریکا اعلام شد که ۹۰۰ هزار نفر دیگر به جمع میلیون ها بیکار در آمریکا اضافه شده است.

در طول دولت چهارساله دونالد ترامپ، نه تنها اوضاع اقتصادی و اشتغال در آمریکا بهبود نیافت بلکه سه میلیون فرصت شغلی در این مدت از دست رفت.

بایدن پیش از امضای بسته کمک های مالی موسوم به «طرح کمک به آمریکایی ها» گفت:  اکنون شاهد آن هستیم که آمریکایی ها  با از دست دادن کار خود مواجه اند و برای آنکه کودکان خود را سیر کنند ناگزیرند تا با اتومبیل ساعت ها در صف دریافت مواد غذایی از بانک های غذا درانتظار بمانند، این وضعیت کنونی ایالات متحده آمریکا یی است که مردم برای سیر کردن کودکانشان باید در صف انتظار بایستند.

بنابراین گزارش بایدن تا پیش از امضای طرح «کمک به آمریکایی ها» درادامه گفت: این مسائل دارای عواقب است، اما این چیزی است که امروز در داخل آمریکا درحال رخ دادن است، این جز ارزش های ملت آمریکا نیست ما نمی توانیم اجازه دهیم تا مردم آمریکا گرسنه بمانند، نمی توانیم بگذاریم آمریکایی ها به خاطر آنکه خود خطایی مرتکب نشده اند، شغل خود را از دست دهند.

بایدن افزود: نخستین گام در بهبود وضعیت اقتصادی ،  باید طرح مقابله با همه گیری ویروس کرونا را داشته باشیم و بطور مستقیم به آن دسته از آمریکایی های که به شدت نیازمند هستند بسته کمک های مالی داده شود.

بایدن در ادامه وضعیت دشوار اقتصادی به جای مانده از سلف خود در آمریکا گفت: حدود ۱۴ میلیون آمریکایی از پرداخت اجاره بها عاجز مانده  اند و بسیاری از آنها با خطر از دست دادن کار مواجه اند و همه اینها ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و مهار نشدن آن است.

بایدن درباره وضعیت بحران زده اقتصاد آمریکا گفت: نیروهای پلیس، ماموران اطفای حریق، پرستاران و بسیاری از مشاغل حساس در آمریکا با خطر از دست دادن شغل خود هستند، تنها در سال گذشته بیش از ۶۰۰هزار فرد تحصیل کرده دانشگاهی مشاغل خود را ازدست دادند.

بایدن در ادامه وضعیت وخامت بار اقتصادی آمریکا گفت: با امضای بسته نجات مالی تمامی دستگاه های دولت فدرال باید به کمک میلیون ها آمریکایی که از این وضعیت لطمه دیده اند، بشتابند.

بایدن گفت: لازم است تا با بحران کرسنگی در آمریکا که رو به فزونی است مقابله شود؛ از هر هفت خانوار در آمریکا یک خانوار یا دقیق تر از هر پنج خانوار لاتین تبار و سیاهپوست یک خانوار گزارش می شود که غذایی برای رفع گرسنگی برای خوردن ندارند که این یعنی نزدیک به ۳۰ میلیون بزرگسال و به همان اندازه ۱۲ میلیون خردسال.

بایدن در ادامه گفت: با امضای این  فرمان اجرایی «طرح نجات آمریکایی ها» وزارت کشاورزی ملزم می شود تا گام های فوری برای فراهم کردن مایحتاج اولیه غذایی برای آندسته از خانواده های آمریکایی که لطمه دیده اند، اقدام کند.

بایدن گفت: آمریکا هم اکنون در وضعیت اضطراری قرار دارد، ما باید به مانند کشوری که در یک وضعیت اضطراری قرا رگرفته است عمل کنیم.

بایدن افزود: گمان نمی کنم که دموکرات ها و یا جمهوریخواهان گرسنه بمانند و یا شغل خود را از دست دهند، بلکه معتقدم این شهروندان آمریکایی هستند که شغل خود را از دست می دهند و گرسنگی می کشند.

چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا که تنها سه روز از ورود او به کاخ سفید می گذرد در ادامه گفت: بسیاری از آمریکایی ها لطمه دیده اند، (شیوع) ویروس کرونا در حال شدت گرفتن است  تاکنون ۴۰۰ هزار کشته داده ایم و انتظار می رود شمار کشته شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به بیش از ۶۰۰هزار نفر برسد، خانواده های آمریکایی درحال گرسنگی کشیدن هستند و درخطر از دست دادن کار ، بی کاری باردیگر چون کوهی سر برآورده است، نیاز است تا دست به  کار شویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.