انتقاد آیت‌الله اعرافی به هجمه های کرونایی به قم

 امروز نماز جمعه‌ها بر خلاف هفته‌های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه در برخی شهرها به جای نطق مجازی در جمع نمازگزاران خطبه‌های خود را ایراد کردند. 

آیت‌الله اعرافی خطیب نماز جمعه قم گفت:  مصیبت ها و بلا ها هشدار دهنده هستند و این بلای کرونا نیز باید بشریت را بیدار و هشیار کند، چهره های بزرگ زیادی را در دوران کرونا از دست دادیم و گروهی زیادی  شهدای سلامت شدند ودر میان این رفتگان، فقدان آیت الله مصباح یزدی یک حادثه تلخی برای ملت ما به ویژه مردم قم بود.

ایسنا نوشت، وی بابیان اینکه تغییراتی که در صحنه سیاست آمریکا رقم خورد درس هایی بزرگی برای دارد، ادامه داد: درون جامعه آمریکایی، کشوری که صد سال استعمارکرده، چالش و نابسامانی های زیادی وجود دارد.

وی افزود: دردها و آسیب هایی درون بافت جامعه آمریکایی وجود دارد. جامعه آمریکا خود را در حوادث ضد نژادپرستی، کرونا و..  نشان داد. جامعه آمریکا دچار دردهایی نظیر فاصله طبقاتی، زیرپا گذاشتن منافع مردم آمریکا، تحقیر اقلیت ها و...است


وی بیان کرد: برخی آگاهانه و ناآگاهانه آمریکا را بزک می کنند که گویا بهترین شکل انسانی را دارد. بسیاری از آسیب هایی که به سایر کشورها وارد میکند برای مردم آمریکا هم روشن نیست.

وی تاکید کرد: آمریکا بزرگترین پشتیبان دیکتاتورها است در حالیکه ادعای آزادی می کنند و پشتیبان تروریست دولتی و غیر دولتی است ودیکتاتورپروری وگسترش تروریست در دنیا واقعیت آمریکا است.

وی ادامه داد: ترامپ آرزوی اقتصاد پویا، شکست مقاومت جهان اسلام، شکست رقیبانی مثل چین، ایران و روسیه، امن سازی اسرائیل در جهان اسلام و تسلیم ایران در برابر تحریم ها را داشت که به امید خدا بر باد رفت.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مردم ایران سختی های زیادی را متحمل شد اما اکنون سربلند است، اظهار کرد: ملت ایران شما توانسته اید که یک هجوم کم نظیر تاریخی وبزرگ را کنار بزنید و را پیروزی مقاومت و تسلیم ظالمان نشدن است  و بازگشت به برجام فقط از مسیر رهبری وقانون درست است و اگر آنها راست می گویند از طرق پنج به علاوه یک برگردند و گام اول را بردارند.

وی با اشاره براینکه به مذاکره دل نبندید و توصیه های رهبری را در مسیر ارتباط با دنیا جدی بگیرید، عنوان کرد: قم در کشف، پیشگیری و مبارزه با کرونا پیشگام بوده و مردم قم، طلاب، گروه های جهادی در کنار سپاه سلامت کمک کردند و مردم قم یک چهره عقلانی به اسلام نشان داد.

وی بابیان اینکه دشمنان قم هراسی و ایران هراسی را دامن زده اند، تصریح کرد: انتظار مردم این است که جایگاه رفیع قم را پاس بدارند و قم پشتیبان دستگاه های مسئول و نگاه های کارشناسی بود. مسئولین هشدار دهند و اعمال قانون کنند اما نسبت به مردم قم سخنان سخیف نگویند.

حکومت نظامی در مراسم تحلیف

 حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه حوادث اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مراسم تحلیف رئیس جمهور این کشور نشان داد آمریکا رو به افول است، افزود: اوضاع نابسامان آمریکا نشانه افول آمریکاست که هزاران سلاح به دست، امنیت مراسم تحلیف بایدن را تأمین می‌کردند.

مهر نوشت، امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا همان اعتماد به شیطان است، نباید به دنبال اعتماد و حرف شنوی از آمریکا که ثابت کرده است جز شرورت و دشمنی با ایران اسلامی است بود.

وی با بیان اینکه مسئله برجام و مذاکره با آمریکا به دستور مقام معظم رهبری مشروط به رفع کامل تحریم‌ها است، عنوان کرد: نباید مسئولین نظام اسلامی و دولتی در کلام نیز به دنبال مذاکره وگفتگو و برگشت به برجام باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ادعای برگشت به برجام خیال خامی در ذهن غرب زده‌های وا داده است، تاکید کرد: همه مردم و مسئولین باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و به آن عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حماسه دوم بهمن مردم ارومیه در سال ۵۷ اظهار کرد: دوم بهمن ماه سالگرد به توپ بستن مسجد اعظم و قیام مسلحانه مردم ارومیه بر علیه رژیم پهلوی برگ زرینی از تاریخ انقلاب و رشادت‌های مردم در انقلاب است.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: دوم بهمن سال ۱۳۵۷ سالروز به توپ بسته شدن گنبد مسجد اعظم ارومیه است که مرکز انقلابیون پای کار بود و باید این حادثه عظیم گرامی داشته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه حضرت ام البنین نمونه بارز تقوا و اخلاص و ادب در برخورد با اهل بیت علیهم السلام بودند، افزود: سالروز وفات حضرت ام البنین بعنوان سالروز تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران معین گردیده و بهترین زمان ومناسبت برای این‌امر است

بعضی نادان‌ها می‌گویند مانور نظامی به درد نمی‌خورد

 آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع قوی شدن تاکید دارند، اظهار داشت: انسان مؤمن و مسلمان و حکومت اسلامی باید قوی باشد تا دشمن‌ها به آن طمع نکنند و این مهم، توصیه قرآن کریم و کلام خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم توصیه کرده که مسلمانان در برابر دشمن آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: مسلمانان باید همواره در برابر دشمن قدرت و توان نظامی، علمی، اجتماعی و حتی صنعتی داشته باشند و بدانید که در کشور ما همه این توانایی‌ها و استعدادها وجود دارد و اگر غیر از این بود، خداوند متعال در قرآن به ما در این زمینه توصیه نمی‌فرمود.

ناصری بیان کرد: خداوند متعال فرموده که اگر بخواهیم، می‌توانیم با کسب علم و قدرت حتی به اقطار آسمان‌ها برویم اما باید قدرت تفکر و تعقل را در خود تقویت کنیم.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: کفار و مستکبران، قدرت و توانمندی مسلمانان را دوست ندارند و به همین دلیل است که نمی‌خواهند آیات خدا را بشنویم و روی آن تفکر و تدبر کنیم و به همین دلیل است که از ۱۰۰ سال پیش، تدین و تفکر را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه نمی‌خواهد جوانان ما قدرتمند و دارای قدرت تفکر و تعقل باشند، تصریح کرد: آنها طالب افرادی سطحی‌نگر، بی‌مایه و ضعیف هستند تا بتوانند بر این افراد مسلط باشند در حالی که خدا، قرآن، اسلام، امام و رهبری همه بر قوی شدن ما تاکید دارند.

ناصری ادامه داد: باید در نظام اسلامی خود به عنوان یک نظام الهی، اسلام واقعی و ناب محمدی (ص)، راه حرکت به سمت جلو را برای مؤمنان باز کنیم و زنجیرهای استعمار و استکبار را بشکنیم و زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم و بدانیم اینها همه وسیله‌ای برای آماده کردن زمینه رشد و تقویت مسلمین در مقابل دشمن است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه کسی مخالف رابطه با سایر کشورها نیست بلکه مخالفت با پذیرش سلطه دیگران است، افزود: مسلمانان باید رشد علمی و دینی داشته باشند تا محتاج سایرین و اسیر دست سلطه‌گران نباشند.

وی تاکید کرد: ما باید فقط زیر سلطه خدا باشیم نه نظام سلطه در حالی که سلطه‌گران می‌خواهند با تحریم، دشمنی، دروغ، تفرقه‌افکنی و کشتار مسلمانان، کاری کنند که مسلمین هرگز قدرت نگیرند زیرا احساس خطر می‌کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه غربی‌ها دشمنان ما هستند اما متأسفانه عده بسیاری این موضوع را درک نمی‌کنند، افزود: انگلستان ۳۰۰ سال در کشور ما خیانت کرد و هر چه داشتیم برد تا زمانی که امام آمد و مردم ایستادگی کردند و امروز نیز باید این رشته و زنجیره را تکمیل کنیم.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: دشمن کم کم در حال مأیوس شدن است اما هنوز هم می‌خواهد ما را مکلف به انجام برخی کارها کند و برای ما باید و نباید می‌کند در حالی که ایران خودش قانون، قرآن، مردم و رهبر دارد و بر اساس آن پیش می‌رود.

وی افزود: شکی نیست که دشمن کمکی به ما نمی‌کند بنابراین باید خودمان پیش بریم و به نقطه‌ای برسیم که دشمن در همه زمینه‌ها مأیوس شود مثل اتفاقی که در حوزه نظامی افتاده و دشمن دیگر در این زمینه مأیوس شده است.

ناصری با اشاره به مانور نظامی که اخیراً برگزار شد، تصریح کرد: بعضی نادان‌ها می‌گویند این مانورها به درد نمی‌خورد در حالی که این مانورها به مردم و دوستان ما احساس امنیت می‌دهد و حساب کار دست دشمن می‌آید و آنها را مجبور می‌کند که از این پس حساب شده حرف بزنند و بدانند که ایران برای خودش عظمت و شخصیت دارد.

وی ادامه داد: ایران دارد خودش را قوی می‌کند و سر جنگ با کسی ندارد اما دست از استقلال خودش بر نمی‌دارد، ما فقط در حال تقویت قوای نظامی خود هستیم و کاری به کسی نداریم بلکه دیگران هستند که کشور ما را غارت می‌کنند، پول‌های ما را می‌دزدند، سلاح‌های ما را تحویل نمی‌دهند و هزاران حرکت علیه ما انجام می‌دهند.

اصرار به برگشت به برجام نداریم

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به سالروز وفات ام البنین (س) مادر حضرت عباس (ع)، اظهار کرد: در تقویم ملی کشور این روز به نام تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی با اشاره به جایگاه مادران و همسران شهدا، گفت: همسران و مادران شهدا برای اعزام عزیزان خود به جبهه‌ها به این بانوی گرامی اسلام اقتدا کردند.

امام جمعه رشت همچنین به رزمایش نیروهای مسلح نیز اشاره کرد و افزود: این رزمایش نشان دهنده قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که زمینه امید و تقویت مقاومت در منطقه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه عدم خری واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، تصریح کرد: بیانات رهبری به این معنا نیست که ایشان با اصل خرید واکسیناسیون مخالف باشند بلکه واکسیناسیون فلج اطفال به دستور رهبری اجرا شد که زمینه ریشه کنی این بیماری را فراهم کرد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی تا مهار کامل ویروس کرونا، گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند که باید واکسن کرونا را از آمریکا وارد کنیم به عنوان یار آمریکا عمل کرده و دشمن ملت ایران هستند.

آیت الله فلاحتی همچنین به صحبت عده‌ای از مسئولان برای بازگرداندن بایدن به میز مذاکره اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم مطالبات ملت ایران از وزارت خارجه این است که منتظر بازگشت آمریکا به مذاکره نباشند.

وی با بیان اینکه ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را در برجام به دنیا نشان داده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دولت آمریکا باید تمام تحریم هل علیه ملت ایران را بر اساس برجام بردارد، اضافه کرد: تمام مواد مندرج در برجام باید از سوی دو طرف رعایت و عمل شود.

وی همچنین بر ضرورت بازگردانند اموال بلوکه شده ایران در آمریکا نیز اشاره کرد و ادامه داد: هیچ درخواست آمریکا در زمینه مذاکرات موشکی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ما نه از رفتن ترامپ و نه از آمدن بایدن خوشحال هستیم، گفت: رعایت و اجرای کامل اسلام و قانون خدا در روی زمین زمینه خوشحالی ما را فراهم خواهد کرد و این نیز تنها با ظهور حضرت مهدی (عج) و حکومت ایشان بر بشریت مسیر خواهد شد.

امام جمعه رشت با اشاره به افول قدرت پوشالی آمریکا، اضافه کرد: امروز آمریکا که خود را قدرتمندترین کشور جهان می‌دانست رو به افول بوده و اعتراضات مردم این کشور نشان دهنده این است که از عملکرد سران خود ناراضی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.