واکنش آیت‌الله رشاد به توهین اخیر به رییس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ابتدای درس خارج پنج‌شنبه (دوم بهمن‌ماه) گفت: افترا غیر از انتقاد است، انتقاد حق هرکسی است اما هیچ‌کس حق افترا بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افترا بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است.

وی ادامه داد: نباید انتقاد با انتقام خلط شود و نقد از نفی، ماهیتا و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد اصلاح و نهی از منکر است.

آیت‌الله رشاد تصریح کرد: رعایت حریم مقامات و مسؤولان نظام مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است و باید بجد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی‌حد و حصر برخور دارند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: ما طلبه‌ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب‌تر قبیح مضاعف است.

او افزود: صدا و سیما باید با تدابیر شایسته و تدوین شیوه‌نامه‌های مناسب و توجیه افرادی که این تریبون ملی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، از وقوع موارد دور از منطق و اخلاق در برنامه‌های خود پیشگیری کند تا هر از چندی شاهد رخدادهای دور از منطق و اخلاق و موازین شرعی در برنامه نباشیم.

در ادامه خبر پژوهشگاه شده است: در روزهای گذشته صحبت‌های خارج از عرف اخلاقی و علمی یکی از میهمانان برنامه تلویزیونی «زاویه» موجب اعتراض اهالی اندیشه و فرهنگ شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.