نماینده کنگره آمریکا طرح استیضاح جو بایدن را ارائه کرد

پایگاه خبری «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) گزارش داده متن طرحی که «مارجری تیلور گرین»، قانونگذار جمهوری‌خواه ایالت «جورجیا» برای استیضاح بایدن ارائه کرده مشخص نیست، اما اظهارات او نشان می‌دهد وی بایدن را به سوءاستفاده از قدرت در دورانی که معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده متهم کرده است. 

گرین گفته جو بایدن با سوءاستفاده از قدرت به پسرش «هانتر» اجازه داده عضو هیئت مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین شود. 

او در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور جو بایدن، صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد. او سابقه‌ای طولانی و نگران‌کننده بابت سوءاستفاده از قدرت در دورانی که معاون رئیس‌جمهور اوباما بوده داشته است. رئیس‌جمهور بایدن نشان داده هر اقدامی برای نجات پسرش هانتر و پر کردن جیب خانواده‌اش از پول به دست آمده از شرکت‌های فاسد خارجی انجام خواهد داد.»

گرین که از جمله حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» است چهارشنبه هفته گذشته برای نخستین بار اعلام کرد قصد دارد بندهای استیضاح جو بایدن را بلافاصله بعد از برگزاری مراسم تحلیف او ارائه کند. 

این نماینده کنگره چهارشنبه هفته پیش در مصاحبه‌ای با «نیوزمکس» گفت: از طرف مردم آمریکا باید اطمینان یابیم رهبران ما در جایگاه پاسخگویی قرار داده می‌شوند. نمی‌توانیم رئیس‌جمهوری در آمریکا داشته باشم که مایل به سوءاستفاده از قدرت ریاست‌جمهوری است و به راحتی از سوی دولت‌های خارجی، شرکت‌های انرژی چینی و شرکت‌های انرژی اوکراینی خریده می‌شود.»

او در ادامه گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که مردم این کشور چنان از آیندۀ تحت ریاست‌جمهوری بایدن بترسند که به خشونت روی بیاورند، مانند آن چیزی که در ساختمان کنگره در واشنگتن انجام دادند. باید بدانند که جمهوری‌خواهانی در کنگره هستند که مایلند ایستادگی کنند و برای آن‌ها بدون در نظر گرفتن در اقلیت بودن و همه مشکلات علیه ما، بجنگند.»

گرین در جلسه دو هفته پیش مجلس نمایندگان از ترامپ حمایت کرده و گفته بود او تلاش کرده خشونت‌ها هنگام حمله به ساختمان کنگره توسط حامیانش را کاهش دهد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.