پس‌لرزه توهین عجیب به روحانی در تلویزیون

استاد حوزه علمیه قم در این یادداشت که روز چهارشنبه به صورت اختصاصی در اختیار ایرنا قرار گرفت، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام برگرفته از آموزه‌های دینی و الهی، در حوزه‌های مختلف اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خطوط قرمزی دارد که عبور از این خط قرمزها تحت هیچ شرایطی جایز نیست.

آیت الله سجادی عطاء آبادی، تهمت، دروغ، افترا به دیگران، تشویش اذهان عمومی و تخریب مسئولان نظام را از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: همه باید به تاسی از اولیای دین و امامین انقلاب اسلامی از این خصیصه های رذیله پرهیز کنند.

وی در ادامه این یادداشت تصریح کرد: فردی که از سوی شورای نگهبان تایید، مردم با ۲۴ میلیون رای  او را  انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان تایید و حکم وی نیز به وسیله رهبر معظم انقلاب، تنفیذ شده است و امروز رئیس جمهور است، چرا باید حرمت وی را اینگونه بشکنیم؟

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ، مَلِکِ النَّاسِ، إِلَهِ النَّاسِ، مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ، الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ، مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی برگرفته از آموزه های الهی در حوزه های مختلف اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خطوط قرمزی دارد که عبور از این خط قرمزها  تحت هیچ شرایطی جایز نیست و باعث خسران خواهد شد.

همه اقشار در نظام جمهوری اسلامی اعم از مردم، سیاستمداران، تشکل های دینی، مذهبی و سیاسی و ... باید به تاسی از پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، ائمه معصومین(ع) و مقتدایان و رهبران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، اخلاق را در سرلوحه خود قرار داده و از هر گونه اقدامی که باعث تهمت، دروغ، افترا به دیگران، تشویش اذهان عمومی و تخریب افراد خدوم نظام و بی قانونی و بی نظمی می شود، با جدیت پرهیز کنند.

کشور ما امروز نیاز به وحدت و همدلی دارد،  نباید به بهانه مسائل روزمره سیاسی و بگومگوهای جناحی، این وحدت را خدشه دار و باعث شادی دشمنان انقلاب شویم، الگوی ما باید رهبر معظم انقلاب باشند، ایشان پیوسته مردم و مسئولان را به وحدت و تلاش برای رفع مشکلات مردم ترغیب می کنند ولی متاسفانه عده ای خلاف سیره ایشان عمل می کنند. خداوند در سوره  النَّاسِ به پیامبر اسلام (ص) دستور می‌دهد در مقابل وسوسه‌گرانِ پنهان و وسواس خناس، به خدا پناه ببرد، قرآن می فرماید" بگو پناه می‌برم به پروردگار از شرّ وسوسه‌گر نهانی که در سینه‌های مردم وسوسه می‌کند"  و کسانی که سخن ها و رفتارهای پراکنده و بدون حساب و کتاب دست به اقداماتی خلاف مصلحت می زنند، مصداق وسوسه گران خناس هستند.

نقش زبان در ترویج گناه

در روایات آمده است، شخصی نزد رسول خدا(ص) آمد که مرا را نصیحتی کن، پیامبر خطاب به ایشان فرمود" زبانت را حفظ کن"، آن شخص سه بار خواسته خود را از پیامبر تکرار کرد و که هر سه بار پیامبر به ایشان توصیه کردند" زبانت را حفظ کن". همچنین روایت است که پیامبر اسلام (ص) فرمودند" بسیاری از گناهان انسان از ناحیه زبان او است.» و نیز فرمود: «در روز قیامت بیشترین گرفتارها آنان هستند که بیهوده گو بوده و زبان لق و بی کنترل داشته اند.و نیز می فرمایند «خداوند هیچ یک از اعضاء انسان را مانند زبان عذاب نمی کند». بیشتر گناهان انسان ناشی از کلام هایی است که بر زبان جاری می سازد کلام های دروغ، تهمت های ناروا، غیبت و تشویش اذهان مردم از این گناهان کبیره است که نتیجه این سخنان بدبینی مردم نسبت به اسلام و مسلمین،  کردن مردم به روحانیت و تشویش و انحراف افکار مردم است، آیا این افراد نمی دانند که از حاصل این سخن ها، افراد زیادی ممکن است به خطا بیفتند و اهل غیبت و تهمت و افترا شودند و به جهنم بروند؟

نقل است اصحاب پیامبر اسلام (ص) اغلب موقع سکوت می کردند تا هر حرفی را بر زبان جاری نکنند، اگربخواهیم گناهانی که از زبان ناشی می شود را برشماریم بالغ بر ۱۰۰ مورد می شود.

آلوده شدن به گناه برای به قدرت رسیدن یک جناح

آیات و روایات به ما می گوید: وای به حال فرد یا افرادی و کسانی که بخواهند برای به قدرت رسیدن فرد یا جناح خاصی، اقدام به تخریب و لگدمال کردن گروه دیگری شوند و خود را مبتلا به این گناهان کند، مثلا کسی بخواهد یک طائفه، جریان، حزب و گروه را از بین ببرد تا جریان دیگری به قدرت برسد و برای این کار از همه ابزارها استفاده نماید این مانند کژدمی است که سرخود را نیش می زند.

باید از فرهنگ غنی اسلام در باب رعایت اخلاق، حرمت افراد و پرهیز از توهین، افترا و مشوش کردن ذهن مردم عمل شود، یکی از برنامه های اکثر علمای بزرگ اسلام سکوت بود، در نجف اشرف گاهی خدمت حضرت امام راحل می رسیدم گاهی یک ساعت هیچ سخنی بر زبان جاری نمی کردند مگر اینکه سوال پیش می آمد، مرحوم علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و سایر علمای بزرگ چنین سیره ای داشتند و جز به نیک سخن نمی گفتند.

گاهی یک سخن و کلامی که دروغ، غیبت و افترا است، نعمت را از انسان می گیرد وباعث سقوط انسان و لغزش او از آسمان به زمین می شود، اگر خدای ناکرده ما جامعه اسلامی را به این مسیر سوق دهیم چه چیزی برایمان می ماند؟

ضرورت حفظ حرمت رئیس جمهور

یک فردی که امروز رئیس جمهور کشور است و از طریق فرآیندهای قانونی، توسط شورای نگهبان تایید، توسط مردم در انتخابات با ۲۴ میلیون رای انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات مجددا به وسیله شورای نگهبان تایید و حکم ریاست جمهوری وی نیز در نهایت توسط رهبر معظم انقلاب، تنفیذ شده است، چرا باید حرمت وی را اینگونه بشکنیم؟ برخی کارهای ما عبور از خطوط قرمز نظام است. آیا با خود فکر کرده ایم که عبور از خط قرمزهای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نظام ما را به کجا می رساند؟

متاسفانه نتیجه و حاصل برخی رفتارها، کردارها و اقدامات غیرقانونی، خودسرانه و اختلاف برانگیز، باعث می شود که دشمنان انقلاب شاد شوند و این به ضرر همه است، چرا ما هر حرف و ادعایی را بدون مدرک علیه دیگران مطرح می کنیم؟ مرحوم آیت الله بهجت می فرماید: "انسان وقتی حرفی را می زند فاصله  ای وجود دارد تا حرف از زبانش به گوشش برسد، اما همین حرف قبل از اینکه از زبان فرد به گوش خود فرد برسد، خداوند آن را می شنود و حتی در قلب و دل خود وقتی نیتی می کنی، خداوند بر ان آگاه است، پس چرا ما اینقدر بی توجهی می کنیم؟

شهید سلیمانی الگویی بی بدیل در عرصه اخلاق و سیاست

باید فضای جامعه به سمت اخلاقیات سوق پیدا کند تا باعث رفتارها و کردارهای خوب و رخت بربستن مفاسد از جامعه و تحقق وحدت در برابر دشمنان اسلام باشیم، در عرصه سیاست و اخلاق باید شهید سلیمانی الگوی ما باشد، او انسان بی بدیلی بود، هیچ زمان کلمه ای از ایشان سر نزده، که باعث اختلاف در کشور و مشوش شدن اذهان مردم نسبت به مسئولان شود، او همیشه پایبند به اخلاق اسلامی بودند، اهل جناح بازی و گروه بندی های سیاسی نبوده و خود را در این قید و بندهای روزمره، اسیر نساخت، به همین دلیل امروز محبوب همه قلب هاست.

اینکه امروز سخن از مکتب حاج قاسم سلیمانی به میان می آید، حرف بی حسابی نیست، او یک مبارز و مجاهد بزرگ بین المللی بود ولی در گفتار و کردارشان یک نمونه از مباحثی که امروز متاسفانه باب شده، پیدا نمی شود. فردی نقل می کرد، یکی از افرادی که اهل این جناح و گروه بندی های سیاسی بود و از این حرف های تند سیاسی می زد می خواست در زمان فرماندهی سردار سلیمانی، برای سخنرانی به سپاه قدس برود، ولی سردار اجازه این کار را ندادند و گفتند، سپاه قدس جای این کارها نیست، ایشان اگر بخواهند منزل بنده بیایند خدمت ایشان هستم ولی در سپاه قدس نه.، این کارها سردار سلیمانی را محبوب کرده و مکتب سیلمانی را شکل داد و از روزی که ایشان نیز به شهادت رسیدند کره زمین به واسطه بلاهای زیاد در حال لرزیدن است..

متاسفانه گاهی افکار شیطانی سراغ انسان می آید و باعث می شود که شخص گاهی حتی گناه خود را با افکار شیطانی توجیه کند، هیچ حرف و سخنی نیست که از نگاه کاتب، ناظر، حافظ و شاهد انسان ها پنهان بماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.