دکتر سید کامل تقوی نژاد عصر پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با حضور وزیر بهداشت اظهار داشت: با وجود کارشکنی جدی آمریکایی‌ها که در هیات مدیره بانک جهانی تلاش کردند این وام در اختیار ایران قرار نگیرد، خوشبختانه با تلاش‌های صوزت گرفته حدود ۸۰ دستگاه سی تی اسکن از محل این وام، وارد کشور و در مدت چهار ماه اخیر در بیمارستان‌ها نصب شد. 

حقوق و مزایای نیروهای وزارت بهداشت افزایش یافت

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد:رسیدگی به وضعیت معیشت نیروهای همکار در وزارت بهداشت، یکی از دغدغه‌های مهم وزیر بهداشت بوده که موفق شدیم نسبت به سال گذشته حقوق و مزایای این نیروها را تا ۱۵۰ درصد افزایش دهیم. 

وی بیان داشت: این کار با مساعدت همه دست اندرکاران، حمایت رهبرمعظم انقلاب، دستور رییس جمهور، پیگیری‌های مستمر وزیر بهداشت و همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی صورت گرفته است.

دکتر تقوی نژاد ادامه داد: در هرمزگان کارانه همکاران ما در بخش بهداشتی و درمانی حدود ۱۴ ماه عقب بود که امروز به کمتر از جهار ماه رسیده است.

وی یادآورشد: در استخدام اخیر، ۶۷۵ مجوز بکارگیری نیروی جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت که ۲۴ بهمن ماه، آزمون برگزار و این نیروهای تازه نفس به ظرفیت دانشگاه اضافه می‌شود. 

این مسوول اظهارداشت: از سال گذشته تاکنون مجوز استخدام حدود یک هزار نفر به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش‌های مختلف داده شده که معادل حدود ۱۵ درصد از ظرفیت کنونی نیروهای این دانشگاه است.

وی گفت: در استخدام اخیر، اولویت ما در استان هرمزگان، استخدام نیروهای بومی است.

معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت اظهارداشت: در سال جاری اعتباراتی علاوه بر اعتبارات دانشگاه برای تهیه تجهیزات، لوازم حفاظت فردی، کیت کسری درآمد بیمارستان‌ها اختصاص یافته است. 

۳۵۰ طرح بهداشتی در هرمزگان احداث شده ویا درحال اجراست

 معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: ۳۵۰ طرح بهداشتی طبق تفاهم نامه ای که با استانداری هرمزگان امضا شده،  در این استان به صورت مشارکتی ۵۰ درصدی ساخته شده و یا در حال اجرا است.

دکتر تقوی نژاد اظهارداشت: تاکنون ۲۵۰ طرح بهداشتی تکمیل و به بهره برداری رسبده که وزارت بهداشت ۵۲۰  میلیارد برای این آن هزینه کرده است.

وی اظهارامیدواری کرد: استانداری و سازمان برنامه و بودجه هرمزگان کمک کنند تا تمامی این طرح‌های بهداشتی تکمیل شود. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهارداشت: در استان هرمزگان، ۹ طرح بیمارستانی تکمیل شده و سرانه تخت بیمارستانی در این استان از حدود ۰.۷ به ۱.۱ افزایش یافته است اما هنوز تا میانگین کشوری فاصله دارد.

وی بیان داشت: پنج طرح بزرگ حوزه سلامت در هرمزگان نیز درحال ساخت است که چهار هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده و برای تکمیل این طرح‌ها به ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از منابع مختلف در حال تامین است. 

دکتر تقوی نژاد اظهارداشت: ۵۰ تخت در بخش تسهیلات زایمانی در استان هرمزگان در حال ساخت بوده که ۴۸ تخت آن به بهره برداری رسیده است. 

وی یادآورشد: راه اندازی پنج طرح کلینیک ویژه در هرمزگان در دستورکار بوده که سه کلینیک ویژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و کمک می‌کنیم که ۲ طرح دیگر نیز بزودی تکمیل و افتتاح شود. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سه طرح مرکز بیماری‌های خاص نیز با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در هرمزگان در حال ساخت است که یکی از آن‌ها به بهره برداری رسیده است. 

وی گفت: همچنین در هرمزگان ۸۰ تخت بیمارستانی در قالب توسعه، بهسازی و استانداردسازی اورژانس بیمارستان‌های استان درحال ساخت بود که به بهره برداری رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.