درگیری ها در آمریکا پس از تحلیف بایدن+ تصاویر

در شهر سیاتل ایالت واشنگتن نیز گروهی از معترضان جنبش آنتیفا شب گذشته به وقت تهران ویترین فروشگاه‌ها و ادارات را در مرکز شهر تخریب کردند.

نیروهای پلیس در سیاتل اعلام کردند که اعضای آنتیفا، شیشه‌های دادگاه فدرال ناکامورا را در هم شکستند.

برخی گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که حدود ۶۰ تن از اعضای جنبش آنتیفا در جریان اعتراضات چهارشنبه در «ساکرامنتو» ایالت کالیفرنیا، با خود چوب حمل می‌کردند.

طبق گزارش دیلی‌میل، شدت اعتراضات و درگیری‌ها در شهرهای مختلف آمریکا تا اندازه‌ای بود که نیروهای امنیتی مجبور شدند که خیابان‌های منتهی به ساختمان‌های حزب دموکرات را مسدود کنند.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی، صدای انفجار نارنجک‌های دودزا را نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات پرتاب می‌کردند.

طبق گزارش دیلی میل، اعتراضات در پورتلند، شب گذشته درست ساعاتی بعد از مراسم تحلیف بایدن آغاز شد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از مراسم تحلیف، به کاخ سفید رفت تا اولین روز کاری خود را در دفترش موسوم به «اتاق بیضی» شروع کند.

در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی با هدف باطل کردن اقدامات «دونالد ترامپ» امضا کرد که از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می‌توان به به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره کرد.

طبق این گزارش، معترضان پلاکاردهایی را در خیابان‌های پورتلند با خود حمل می‌کردند که بر روی آنها شعارهایی علیه پلیس آمریکا و بایدن نوشته شده بود.

برخی از معترضان در حمایت از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» شعار می‌دادند و برخی دیگر خواهان سیاست‌هایی برای بهبود اوضاع شده بودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی تعدادی از معترضان را بازداشت کرده است که به تعداد دقیق آنها اشاره‌ای نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.