این موشک‌های سپاه پاسداران، پایگاه نظامی آمریکا را درهم کوبید+عکس

رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سواحل خلیج همیشه فارس در ایام اولین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» و در هنگامه‌ای که هواپیماهای رژیم آمریکا در واپسین روزهای حضور ترامپ در کاخ سیاه، در منطقه ما رژه مانور می‌رفتند، با اقتدار برگزار شد.

تروریست‌های آمریکایی هنور فراموش نکرده‌اند که نیروهای دفاعی جان بر کف ایران اسلامی، فقط کمتر از پنج روز پس از ترور حاج قاسم عزیز، به درخواست ملت برای انتقام خون قهرمان ملی‌شان و سردار امت اسلام، پایگاه عراقی اشغال‌شده توسط رژیم آمریکا یعنی عین‌الأسد را با موشک‌های کاملاً ایرانی در هم کوبیدند.

همان ایام با اینکه کشورمان اعلام کرده بود هدف از این انتقام اولیه، کشتن تروریست‌های آمریکایی نبود اما بحث بر سر تعداد کشته‌های نظامیان تروریست آمریکا مطرح شد و مقامات واشنگتن با پنهان کاری اعلام کردند کسی از نظامیان تروریست این رژیم در عین‌الأسد کشته نشده است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اخیراً در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که به مناسبت سالگرد درهم کوبیدن پایگاه اشغال‌شده عین‌الأسد داشت، زوایای جدیدی از این انتقام غرورآفرین را اعلام کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که می‌گویند آمریکایی‌ها می‌دانستند و آنجا را خالی کرده بودند، گفت: تقریباً در کل پایگاه‌های آمریکا آماده باش بود و آن‌ها نمی‌دانستند که ما کجا را می‌خواهیم بزنیم، ولی خوب نگران بودند از خلیج فارس، به اصطلاح تنگه هرمز تا کویت، از کویت تا عراق و تا اردن، همه جا احتمال می‌دادند که ما جواب بدهیم، تا ۵۰۰ کیلومتر از سواحل مکران فاصله گرفتند، یعنی بیرون تنگه هرمز رفتند. این‌هایی که می‌گویند که خبر داشتند، خوب این‌ها به بیرون رفتند، پس آمریکا نمی‌دانست که ما کجا را می‌خواهیم بزنیم، قطعاً نمی‌دانستند.، نیم ساعت قبل از شلیک موشک ها، حالا من خبر ندارم از طریق نیروی قدس بوده یا وزارت خارجه، به نخست وزیر عراق اطلاع می‌دهند که ما در عراق یک پایگاه را خواهیم زد.

سردار حاجی‌زاده در همین مصاحبه، تعداد موشک‌های استفاده شده برای درهم کوبیدن پایگاه نظامی عین‌الأسد را ۱۱ مورد و نوع آن‌ها را «ذوالفقار» و «قیام» اعلام کرد.

موشک ذوالفقار یکی از موشک‌هایی بود که در شب ۲۸ خرداد سال ۹۶، توسط نیروی هوافضای سپاه به سمت مواضع داعش در دیرالزور سوریه شلیک شد و مقر فرماندهی داعش را منهدم کرد و تلفات و خسارات بسیاری را روی دست آن‌ها گذاشت.

از الحاق موشک «ذوالفقار» به نیروی هوافضای سپاه ۴ سال و ۳ ماه و ۲۵ روز می‌گذرد و در این مدت، امتحان‌های خود را به خوبی پس داده است که یکی از مهم‌ترین آنها، با خاک یکسان کرده مقر تروریست‌های آمریکایی در عین‌الأسد است. این موشک همچنین  یکی از موشک‌هایی بود که در جریان رژه روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در تهران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد و رسانه‌ها تصویر آن را منتشر کردند.

موشک «ذوالفقار» در کلاس موشک «فاتح» قرار دارد که دقیق‌ترین موشک ایرانی است. برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، قابلیت نقطه‌زنی و همچنین سبک و تاکتیکی بودن، از جمله ویژگی‌های موشک ذوالفقار است.

موشک سوخت جامد، تاکتیکی و نقطه‌زن ذوالفقار، موشکی مایل پرتاب با برد ۷۰۰ کیلومتر است؛ ضمن آنکه ضدجَمینگ بودن نیز از دیگر ویژگی‌های ذوالفقار است.

موشک بالستیک میان برد ایرانی «قیام» نیز مرداد ۸۹ برای اولین بار با موفقیت تست و شلیک شد.  قیام دارای بردی برابر با ۸۰۰ کیلومتر است که می‌تواند کلاهکی به جرم ۷۴۶ کیلو گرم را با خود حمل کند.

این موشک بالستیک ایرانی شبیه موشک شهاب بوده و قابلیت رادار گریزی و عدم رهگیری بیشتری نسبت به شهاب دارد چرا که بر خلاف انواع دیگر موشک‌های شهاب، این موشک فاقد باله است.

قیام از جدیدترین موشک‌های ایرانی است که دارای ویژگی‌های فنی جدید و قدرت تاکتیکی منحصر به فردی است که باید آن را آخرین نمونه ساخته و معرفی شده از موشک‌های بالستیک سوخت مایع ایرانی دانست. یکی از ویژگی‌های استثنایی موشک قیام که در نمونه‌های دیگر موشک ایرانی تا کنون دیده نشده عدم اتکا به بالک‌های انتهای بدنه برای ایجاد پایداری در طی پرواز است.

این موشک مزیت‌هایی از جمله کاهش وزن و بازتاب راداری دارد که این ویژگی‌ها ذخیره و انبارداری آن را نیز ساده‌تر می‌کند، این ویژگی به واسطه دستیابی به فناوری تأمین پایداری و کنترل موشک باعث کنترل رانش در خروجی موتور و کاهش قابل توجه عوامل بروز خطا در این موشک می‌شود، که علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.

از ویژگی‌های بارز موشک قیام این است که احتمال ردیابی، شناسایی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم‌های ضد موشک (مانند پاتریوت، ارو و ...) به علت سرعت بالا هنگام پرتاب، چرخشی شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذب امواج رادار و به احتمال زیاد استفاده از کلاهک ۳ تکه MIRV به شدت کاهش یافته است.

کارشناسان نظامی «قیام» را دروازه ورود ایران به عرصه جدید ساخت موشک‌های بالستیک می‌دانند و عنوان می‌کنند که تجربه ۲۵ ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه شده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان کشوری اَمن در منطقۀ به آتش کشیده شده توسط رژیم آمریکا و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در بحث اقتدار دفاعی در لبه فناوری قرار دارد، صحنه بیکران و پهناور خلیج همیشه فارس این روزها به ویترین رونمایی از اقتدار دفاعی و امنیتی کشور تبدیل شده است.

خروج رژیم جنایت‌کار آمریکا از منطقه، تنها اقدامی در راستای انتقام سخت در شأن و عظمت شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز است، پاک کردن ردپای رژیم آمریکا سرکرده تروریسم بین الملل  تحقق انتقام سخت از عاملان و آمران ترور و به شهادت رساندن شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی عزیز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.