انهدام پایگاه‌های ساحلی با 10 بالگرد/ پیام رزمایش اقتدار۹۹ به دشمنان

 تیپ ۲۲۳ نیروهای مخصوص نیروی زمینی ارتش در رزمایش اقتدار۹۹ این نیرو عملیات متحرک هوایی را با موفقیت انجام دادند.

 نیروهای تیپ ۲۲۳ پس از تغییر ماهیت از تیپ تکاور به نیروهای مخصوص واکنش سریع در آخرین مرحله از رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا برای نخستین بار ماموریت خود را متناسب با ساختار جدید انجام دادند.

تیپ ۲۲۳ نیروی مخصوص در جریان این رزمایش عملیات متحرک هوایی را با پشتیبانی ۱۰ فروند بالگرد ۲۱۴ انجام داده و پس از هلی برد نسبت به طرح ریزی و اجرای عملیات تاخت و انهدام پایگاه های ساحلی اقدام و اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.

نیروهای مخصوص تیپ ۲۲۳ پس از اجرای ماموریت در نوار ساحلی به سرعت توسط بالگردهای هوانیروز منطقه هدف را ترک و به نقطه مبدا ماموریت بازگشتند.

پیام رزمایش اقتدار۹۹ نیروی زمینی ارتش برای دشمنان پشیمانی از تهدید است

همچنین به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث شرفی با تشریح عملیات روز اول این رزمایش اظهار کرد: ابتدا تعداد کثیری از نیروهای واکنش سریع با اجرای عملیات مشترک هوابرد از پهنه آسمان بر روی مواضع هدف فرود آمدند و پس از عملیات بارریزی تجهیزات سنگین تیپ ۵۵ هوابرد، چتربازان با استفاده از نفربرهای رزمی و با پشتیبانی راکت‌اندازهای سازمانی اهداف مورد نظر را منهدم ساختند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا افزود: ویژگی این عملیات، جابجایی سریع از راه هوا توسط هواپیماهای ترابری جمهوری اسلامی از نقاط دوردست به منطقه رزمایش بود که توسط غیورمردان تیپ ۵۵ هوابرد این عملیات با طرح‌ریزی بسیار دقیق و در کمترین زمان به اجرا درآمد.

شرفی خاطرنشان کرد: طی این عملیات، غواصان تیپ ۶۵ نیروی مخصوص واکنش سریع از طریق سقوط آزاد به مواضع سطحی و زیرسطحی نفوذ و نسبت به انهدام اهداف مشخص شده در سطح و عمق دریا اقدام کردند.

وی با تشریح عملیات‌های پیش رو گفت: عملیات امروز یک عملیات متحرک هجومی واکنش سریع است که طی آن عملیات تاخت و انهدام اهداف توسط تیپ واکنش سریع ۲۲۳ و با پشتیبانی بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز، انجام می‌شود.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا تصریح کرد: متعاقب این عملیات، بالگردهای مجهز به سامانه دید در شب، موشک‌اندازها، راکت‌اندازها و تیربار تهاجمی در پشتیبانی از این عملیات در دید محدود با بهره‌گیری از سامانه‌های نوین دید در شب عملیات طرح‌ریزی شده را انجام خواهند داد.

شرفی با اشاره به پیام رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا گفت: پیام رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا برای کشورهای دوست، صلح و دوستی و برای دشمنان این است که اگر در مخیله‌شان تهاجم و تهدید باشد با اقتدار و در کمترین زمان پاسخ می‌گوییم و آنها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.