توضیحات رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره قیمت واکسن کرونا

محمد مخبر روز سه شنبه در  آئین رونمایی از محصولات جدید حوزه مواد اولیه دارویی، مکمل ها و داروهای ایورمکتین (داروهای مربوط به قلب و عروق و صرع) درشهرک دارویی برکت استان البرز گفت: واکسنی که برخی کشورها تولید کردند دارای عارضه بوده، این در حالی است که واکسن تولیدی کشورمان هیچ گونه عارضه ای نداشته و حال تمام ۱۴ نفری که واکسن بر روی آنها تست شده مساعد است.

وی اضافه کرد: واکسن ویروس کرونا پس از تولید انبوه بخش قابل توجهی از آن برای استفاده محرومان به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می گیرد.

مخبر با بیان اینکه رسیدن به تولید انبوه مساله اصلی ما است گفت: واکسن تولیدی را زیر قیمت خارجی آن در اختیار مردم قرار خواهیم داد و کشور در این بخش خودکفا خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت ودرمان مبنی اینکه ایران اسلامی در زمینه درمان کووید ۱۹ محتاج هیچ کشوری نشد، افزود: نه تنها در تولید داخلی توانستیم بخش زیادی از نیاز کشورمان را تامین کنیم بلکه به ظرفیت صادرات نیز رسیدیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطر نشان کرد: رویکرد ستاد اقتصادی نبوده و بخش قابل توجهی از تولیدات از جمله دارویی که امروز شاهد رونمایی از آن بودیم در اختیار وزارت بهداشت برای استفاده رایگان افراد به خصوص محرومان قرار گرفته و می گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.