ترامپ خرید تجهیزات پهپادی از ایران، روسیه و چین را ممنوع کرد

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه یک دستور اجرایی را برای ممنوعیت خرید سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین از کشورهای رقیب مثل روسیه، چین، ایران و کره شمالی امضا کرده است.

این دستور اجرایی در حالی امضا شده است که تنها یک روز دیگر به پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده است. «جو بایدن» از روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

در این دستور اجرایی آمده است، اتکا و وابستگی به رقبا در تامین و تولید اجزای هواپیماهای بدون سرنشین امنیت ملی آمریکا و امنیت اقتصادی کشور را تهدید می‌کند. 

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در این دستور اجرایی بر لزوم جلوگیری از استفاده از پول‌های مالیات دهندگان آمریکایی برای خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری و دیگر لوازم الکترونیکی مهم مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین از کشورهای رقیب تاکید شده است و همچنین بر استفاده از تولیدات داخلی آمریکا و تشویق به استفاده از محصولات داخلی تاکید شده است.

بر اساس این گزارش، در این دستور اجرایی کشورهای رقیب یا دشمن، کشورهای کره شمالی، جمهوری اسلامی ایران، چین و فدراسیون روسیه و یا هر کشور یا ملت یا نهاد خارجی که از سوی وزیر تجارت تهدیدی برای امنیت ملی و امنیت اقتصادی ایالات متحده باشند معرفی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.