هیلاری کلینتون در پیام توییتری نوشت: کنگره برای تعیین روابط ترامپ با پوتین رییس جمهوری روسیه باید کمیته تحقیقاتی مانند کمیسیون ۱۱ سپتامبر ایجاد کند.

کمیسیون ۱۱ سپتامبر ، گزارش نهایی کمیسیون ملی درباره حملات تروریستی علیه ایالات متحده گزارش در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را تدوین کرد. 

این گزارش از طرف «کمیسیون ملی در باره حملات تروریستی علیه ایالات متحده» تهیه شد که در اواخر سال ۲۰۰۲ با تصویب کنگره و تأیید جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری وقت امریکا تشکیل شد و آغاز به کار کرد.

به نوشته کلینتون، ما می توانیم آسیب های وارده به امنیت ملی خود را ترمیم کرده و از اشغال مجدد ریاست جمهوری توسط یک عروسک خیمه شب بازی جلوگیری کنیم.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در گفت و گوی تلفنی با کلینتون از طرح ایجاد تحقیقاتی مانند کمیسیون ۱۱ سپتامبر علیه ترامپ حمایت کرد.  

پلوسی افزود: من نمی دانم پوتین از نظر سیاسی، مالی یا شخصی چه تاثیری بر ترامپ دارد، اما آنچه در هفته گذشته ( اشغال کنگره) رخ داد، هدیه ای به رئیس جمهوری روسیه بود.

به دنبال هجوم حامیان تندرو ترامپ به ساختمان کنگره که در حال تایید آرای الکترال کالج جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ بودند، پنج نفر از جمله چندین نیروی پلیس جان خود را از دست دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.