حمایت مردم آمریکا از مسدود شدن توییتر ترامپ

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی اکثر مردم آمریکا با این موضوع اعلام مخالفت کرده‌اند که ترامپ در واپسین روزهای ریاست جمهوری خود اقدام به صدور فرمان عفو خود کند.

این نظرسنجی که توسط ای‌بی‌سی نیوز/واپو انجام شده، 68 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با احتمال صدور فرمان عفو ترامپ برای خود ابراز مخالفت کرده‌اند.

در این نظرسنجی دو سوم شرکت کنندگان با نحوه مدیریت دوره انتقالی توسط «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا موافق بوده که 27 درصد بیش از میزانی است که ترامپ 4 سال پیش دوره انتقالی خود برای رسیدن به ریاست جمهوری را سپری کرده بود.

همچنین در این نظرسنجی، 58 درصد از شرکت کنندگان حمایت خود را از شبکه اجتماعی توییتر در مسدود کردن صفحه شخصی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند.

چهارشنبه دو هفته گذشته همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در پی این حادثه، برخی شبکه‌های اجتماعی و دیگر بستر‌های موجود در فضای مجازی از جمله توییتر، به این دلیل که وی هواداران خود را به ایجاد خشونت دعوت کرده، حساب‌های کاربری او را محدود یا مسدود کرده‌اند.

 توییتر همچنین حساب کاربری «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، «سیدنی پاول» وکیل سابق ترامپ و «ران واتکین» مدیر یک رسانه راست افراطی را به طور دائم مسدود کرد.

از سوی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به دلیل تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را تصویب کرده و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باید استیضاح را برای تایید به مجلس سنا ارسال کند و در صورتی که استیضاح ترامپ به تصویب سنا برسد او نخستین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش استیضاح می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.