ظریف: به دنبال تنش و جنگ نیستیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اظهاراتی در جمع خبرنگاران  در خصوص تحرکات دولت ترامپ در روز‌های پایانی دولتشگفت: جمهوری اسلامی ایران نه دنبال تنش و نه جنگ است، ولی این اقدامات دولت در حال خروج ترامپ که در داخل آمریکا مفتضح شده، اثری بر اراده مردم ایران نمی‌گذارد.

*یکی دو روز باقیمانده از دولت ترامپ هم تمام خواهد شد و بازدارندگی جمهوری اسلامی نیز به خوبی عمل می‌کند

وی تصریح کرد: اگر کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد، باید سوابق تجاوزهای قبلی را در نظر بگیرد، ولی فکر می‌کنم یکی دو روز باقیمانده از دولت ترامپ هم تمام خواهد شد و بازدارندگی جمهوری اسلامی نیز به خوبی عمل می‌کند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره پیگیری پرونده شهادت سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد: اقداماتی که وزارت امور خارجه در این خصوص در سطح بین‌المللی و دوجانبه صورت داده و پیگیری حقوقی در داخل ایران و عراق و کار با سازمان‌های بین‌المللی را گزارش دادم.

وی درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز بیان کرد: وزارت امور خارجه صرفنظر از تحلیل خود، قانون کشور را اجرا خواهد کرد. معتقدیم مبنای دموکراسی همین است و دولت نیز اعتقاد دارد که قانون مجلس باید اجرا شود.

ظریف درباره انتصاب رایزن بازرگانی برای سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور نیز بیان کرد: بحث اعزام رایزن بازرگانی را همواره و مخصوصاً برای کشور‌های هدف پیگیری می‌کنیم، اما مسؤولیت اعزام این رایزن‌ها بر عهده وزارت صمت است و ما نیز همکاری‌های مورد نیاز وزارت صمت را در این زمینه ارائه می‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.