ترامپ صبح روز تحلیف واشنگتن را ترک می‌کند

وبگاه روزنامه انگلیسی «دیلی میلی» بر اساس گزارش‌هایی نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا قصد دارد ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه؛ یعنی روز بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، واشنگتن را ترک کند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی ترامپ بعد از صدور عفو برای ۱۰۰ مجرم، از جمله مجرمانی که از مقام‌های بلند‌پایه هستند، واشنگتن را ترک خواهد کرد.

دیلی میل نوشته ترامپ قرار است صبح روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن، یک مراسم خداحافظی را در پایگاه هوایی «اندروز»، واقع در ایالت مریلند بر‌گزار کند. 

سپس وی واشنگتن را با هواپیمای «ایر فورس وان» یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا ترک خواهد کرد و به تفریحگاه «مار-ئه-لاگو» خود در ایالت فلوریدا خواهد رفت.

گزارش‌هایی حاکی است که کارکنان کاخ سفید برای این مراسم خداحافظی ترامپ دعوتنامه‌هایی را ارسال کرده‌اند و در این دعوتنامه‌ها نیز به مهمانان گفته شده که از سال ۶ تا ۷:۱۵ صبح در محل مراسم حاضر شوند.

هنوز جزئیات خاصی در مورد این مراسم ارائه نشده است، اما گفته می‌شود شاید حرکاتی موزون با پرچم آمریکا انجام شود و توپ ۲۱ گلوله‌ای در این مراسم شلیک شود.

بامداد امروز پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از برخی منابع آگاه گزارش کرد که ترامپ تنها یک روز پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود قصد دارد ۱۰۰ دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کند (جزئیات بیشتر).

پیشتر برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند که ترامپ قصد دارد روز پیش از مراسم تحلیف بایدن، به باشگاه گلف خود در اسکاتلند سفر کند، اما «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود که بر اساس قوانین قرنطینه، به کسی اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود.

روزنامه اسکاتلندی «ساندی پُست» خبر داده بود که هواپیمای نظامی «بوئینگ ۷۵۷» قرار است روز ۱۹ ژانویه، یعنی یک روز قبل از بر‌گزاری مراسم جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در فرودگاه شهر «گلاسگو» جایی که تفریحگاه ترامپ در آن قرار دارد فرود آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.