درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل برای برکناری یک دیپلمات سابق مصری

به گزارش روزنامه رأی الیوم، گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل درخواست خود را برای برکناری معتز احمدین خلیل، سفیر سابق مصر در این سازمان از مأموریت آموزش کارمندان اینگونه توجیه کرد که خلیل روشی مخالف با رژیم صهیونیستی در آموزش خود در پیش گرفته است.

آردان نامه‌ای در این باره برای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، مدیر بخش آموزش سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاده است. 

در این نامه تأکید شده که خلیل باید از مأموریت آموزش کارمندان سازمان ملل برکنار شود چراکه نظرات افراطی علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرده است. 

به گفته روزنامه یدیعوت آحارونوت، سازمان ملل به عنوان بخشی از فعالیت خود کارمندان و هیئت‌هایش را از سرتاسر جهان در زمینه‌های مختلف از طریق آموزش و پژوهش و بررسی انتخاب می‌کند. در دوره اخیر یک دوره آموزشی با ریاست معتز احمدین خلیل گذاشته شد و وی از این فرصت برای ارائه روشی مخالف با رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

این روزنامه نوشت، خلیل رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت متجاوز نشان داد و بخش زیادی را از دوره آموزش به تاریخ فلسطینی‌ها در سازمان ملل از زمان تأسیس سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تا قبول فلسطین به عنوان کشور ناظر در سال ۲۰۱۲ اختصاص داد.

آردان در نامه خود آورده است: این حادثه هولناک نشان می‌دهد که نه فقط برخی کشورهای عضو سازمان ملل نظرات مخالفی علیه اسرائیل دارند و علیه آن برخورد می‌کنند بلکه افرادی نیز در داخل سازمان ملل هستند که اینگونه رفتار می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.