تحریم  مقامات آمریکایی به دلیل رفتار ناپسند از بابت تایوان از سوی چین

به گزارش خبرگزاری رویترز، روابط چین-آمریکا بدتر شده، چرا که چین برداشته شدن محدودیت‌های مبادلات در این ماه که در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ از سوی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام شد را محکوم کرده است.

"کلی کرافت"، سفیر آمریکا در سازمان ملل هم بعد از لغو سفری برنامه‌ریزی شده به تایپه، هفته گذشته با تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان صحبت کرد که این امر هم بر خشم چین افزوده است.

"هوآ چونیینگ"، سخنگوی وزارت خارجه چین در جلسه مطبوعاتی در پاسخ به اینکه چین چطور به وعده خود مبنی بر مجبور کردن آمریکا به پرداخت هزینه سنگین بابت تعاملاتش با تایوان عمل می‌کند، گفت برخی مقامات آمریکا با تحریم مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: چین در تلافی اقدامات غلط آمریکا، تصمیم گرفته تحریم‌هایی بر مقامات مسؤول آمریکایی که در مورد مساله تایوان رفتار ناپسندی نشان داده‌اند، اعمال کند.

زمانی خبرنگاران از هوآ در مورد تحریم‌های آمریکا بر ۶ مقام چینی و هنگ‌کنگی که جمعه گذشته به خاطر دستگیری‌های گسترده در هنگ‌کنگ اعلام شد پرسیدند، وی اظهار کرد: چین تصمیم گرفت بر مقامات آمریکایی، اعضای کنگره، کارکنان سازمان‌های غیردولتی و اعضای خانواده آن‌ها بابت "رفتار ناپسند" در مساله هنگ‌کنگ، تحریم اعمال کند.

چین ماه گذشته اعلام کرد که مقامات آمریکایی را به عنوان اقدام مقابله‌ای در برابر تحریم‌های آمریکا بر بیش از ۱۰ مقام چینی، تحریم خواهد کرد. در پاسخ روز دوشنبه هوآ اینکه آیا تحریم‌های مربوط به هنگ‌کنگ هم جدید هستند یا خیر، مشخص نبود.

هوآ همچنین اسامی مقامات تحت تحریم آمریکایی و ماهیت تحریم‌ها را مشخص نکرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.