جزئیات رزمایش تهاجمی نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو رزمایشی هدف محور و خاص را در سواحل مکران برگزار می کند،گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا با حضور تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۶۵ نیرو مخصوص و ویژه، تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی  ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش در سواحل مکران برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه اهداف و ویژگی های این رزمایش منحصر به فرد است، افزود: پس از تغییرات عمده ای که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساختار یگان های نزاجا ایجاد شد؛ این رزمایش به صورت تهاجمی و هدف محور برای نخستین بار در سطح نزاجا برگزار می شود.

امیر حیدری اظهار داشت: تمامی تاکتیک های به کار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختارهای جدید نیروی زمینی ارتش هویت پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و تسلیحات به کار گرفته شده در این رزمایش عمدتاً ساخت صنایع داخلی، متخصصان نیروی زمینی و صنعت دفاعی کشور است تصریح کرد: مهمترین هدف این رزمایش ارزیابی قدرت تحرک و تهاجم تیپ ها و لشکرهای واکنش سریع و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ثبت رکورد در سرعت عمل و پاسخگویی سریع و قاطع به تهدیدات از اهداف پیش بینی شده در این رزمایش است؛ همچنین در این رزمایش تاکتیک های نوین و خلاقانه بومی به منظور افزایش توان نفوذ و تهاجم گسترده یگانهای واکنش سریع و متحرک هجومی، در سواحل دشمن اجرا می شود.

امیر حیدری با اشاره به بهره گیری از نیروهای متخصص و چند منظوره که توانمندی اجرای عملیات های مختلف را در پوشش جغرافیایی مختلف اعم از دریا، خشکی، کوهستان و... دارند، تصریح کرد: در این رزمایش از نیروهای متخصص و چند منظوره جهت اجرای عملیات ترکیبی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات متحرک هوایی، عملیات نفوذ در سطح و زیرسطح و حرکت به سوی اهداف دریایی دشمن از دیگر برنامه های این رزمایش است.

بنابراین گزارش، این رزمایش با حضور و نظارت امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و همچنین نظارت فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.