به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای امنیتی تونس در تعدادی از مناطقی که طی چند روز گذشته شاهد اعتراضات بوده، مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، قیس سعید رئیس جمهور تونس در پی ناآرامی و اعتراضات در این کشور نشست امنیتی تشکیل داد و با فرماندهای امنیتی درباره اعتراض‌های اخیر در برخی از مناطق این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

همزمان با دهمین سالروز انقلاب تونس، تعدادی از شهرهای این کشور شاهد تظاهرات و درگیری شدید معترضان با نیروهای پلیس بود.

اعتراضات شبانه از پنج‌شنبه شب به دنبال اعمال محدودیت‌هایی برای مقابله با شیوع کرونا آغاز شد.

دولت تونس هفته گذشته با مصوبه‌ای جدید و با استناد به گزارش کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، تصمیم گرفت از روز پنجشنبه گذشته تا روز یکشنبه به مدت چهار روز ساعت منع رفت و آمد را افزایش دهد. به موجب این مصوبه طی این چهار روز تردد از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۶ صبح روز بعد ممنوع اعلام شده است. و همچنین تمام رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به جز سوپرمارکتها و مواد غذایی، تعطیل اعلام شد.

طی دو سه هفته اخیر بر شدت شیوع بیماری و آمار مبتلایان به ویروس و نیز آمار فوت شدگان کرونایی افزوده شده و این روند با شیب تند در حال گسترش در تونس بود.

در پی این اقدام و بروز ناآرامی‌های اخیر، وزارت دفاع تونس اعلام کرد که واحدهای نظامی برای مقابله با اقدامات خشونت آمیز احتمالی جلوی مراکز حاکمیتی و تاسیسات عمومی در چندین استان این کشور از جمله در سلیانة ، القصرین ، بنزرت و سوسة مستقر شدند.

به گفته وزارت دفاع تونس، نیروهای ارتش به همراه نیروهای امنیتی در تمامی مناطق ناآرام کشور به گشت زنی مشترک اقدام کردند.

 بر اساس گزارش الجزیره قطر،  شب گذشته درگیری بین نیروهای امنیتی و تعدادی از جوانان در استان القصرین و باجه و حی التضامن در پایتخت تونس رخ داد.

وزارت کشور تونس از ارسال تجهیزات امنیتی به تعدادی از استانهای این کشور که شاهد درگیری‌های شبانه با نیروهای امنیتی بود خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت کشور تونس، ۲۴۲ نفر که در پی ناآرامی و اقدامات خرابکارانه و غارت اموال عمومی در برخی از استانهای این کشور دست داشتند، دستگیر شدند.

از دو ماه پیش نیز تونس به صورت پراکنده شاهد اعتراضاتی در برخی مناطق در اعتراض به شرایط اقتصادی و بیکاری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.