بارسلونا یکشنبه شب در فینال سوپرجام اسپانیا برابر اتلتیک بیلبائو قرار گرفت و ۳ بر ۲ مغلوب شد تا فرصت قهرمانی را از دست بدهد. 

در نیمه اول دو تیم بازی چشم نوازی را به نمایش نگذاشتند و تا دقیقه ۴۰ توپی از خط دروازه ها رد نشده بود. در این لحظات بود که همکاری جوردی آلبا و لیونل مسی توپ را به آنتوان گریزمان رساند و مهاجم فرانسوی نتیجه را یک بر صفر کرد. شادی آبی اناری ها کمتر از دو دقیقه دوام داشت و دی مارکوس گل مساوی را به ثمر رساند. 

شرایط در نیمه دوم هم تقریبا مشابه بود. کمی بازی بهتر شده بود و دوباره گریزمان گلزنی کرد. مهاجم بارسا در دقیقه ۷۷ نتیجه را ۲ بر یک کرد. در حالی که به نظر می رسید آبی اناری ها نخستین جام خود را در این فصل به دست آورند دروازه‌شان در لحظات پایانی باز شد. آسیر ویالیبره نتیجه را ۲ بر ۲ کرد تا بازی در وقت های اضافه دنبال شود. 

تنها چهار دقیقه از وقت های اضافه گذشته بود که اینیاکی ویلیامز با یک ضربه زیبا دروازه بارسا را برای سومین بار باز کرد. آبی اناری ها که نمی خواستند جام را از دست بدهند برای گلزنی تلاش کردند. در چنین شرایطی اتلتیک چند فرصت داشت داشت تا اختلاف را بیشتر کند اما توپ هایش به گل تبدیل نشدند. در دقیقه ۱۱۹ مسی به دلیل خطا روی بازیکن اتلتیک کارت قرمز دریافت کرد و از بازی اخراج شد. لحظاتی بعد داور سوت پایان را زد و شاگردان مارسلینو قهرمان شدند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.