دومین یارانه ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی معیشتی واریز شد

طبق مصوبات مجلس و ستاد ملی مبارزه با کرونا «دومین مرحله یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد» براساس فهرست افراد مشمول، ساعت ۲۴ شنبه (دیشب) از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب آنان واریز شد.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه و مصوبات فوق مقرر شده است تا به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ١۲۰ هزار تومان، به سایر افراد، ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.
یارانه معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی شامل افرادی می شود که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق ثابت دریافت نمی کنند، اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند، اعضای خانوار طبق شاخص های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.

به گزارش ایرنا، یک سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و دولت در این مدت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه کمک‌های مختلفی نظیر پرداخت وام یک میلیون تومانی در دو نوبت، کمک هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را در دستور کار خود قرار داد. حمایت معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی نیز از آذرماه ۹۹ به مدت چهار ماه در نظر گرفته شد که اولین مرحله واریزی نیز ساعت ۲۴ پنجشنبه گذشته (۲۷ آذرماه) به حساب خانوارهای مشمول این طرح واریز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.