ورود خودرویی مسافران به قشم و کیش ممنوع شد

فریدون همتی ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد و با این وجود، گزارش‌های جدید نشان دهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در این استان است.

وی افزود: همچنین تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا نیز در هرمزگان رو به افزایش است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌ها، موجب خروج هرمزگان از وضعیت آبی و رفتن به وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شود.

همتی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم تا همچنان با همکاری مناسب، دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله، عدم تجمعات و برگزار نکردن دورهمی‌ها و مهمانی‌ها را رعایت کنند تا به شرایط بهتری برسیم.

وی اضافه کرد: مراسم‌هایی همانند نمازجمعه با مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونا و با یک چهارم ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

استاندار هرمزگان گفت: از همه ائمه جمعه استان می‌خواهیم تا در خطبه‌های نماز جمعه مواردی در خصوص اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  فاصله‌‌گذاری و استفاده از ماسک را برای مردم مطرح کنند تا این اصول همچنان با جدیت مورد توجه باشند.

همتی با اشاره به ورود حجم زیادی از مسافران به هرمزگان، تصریح کرد: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود و انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند.

وی اظهار داشت: تیم‌های کنترل و مراقبت در ورودی‌های استان هرمزگان مستقر می‌شوند و فرمانداران و نیروی انتظامی در سراسر هرمزگان باید این مصوبه را اجرایی و مسافران را نسبت به بازگشت و حضور نیافتن در هرمزگان تشویق کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از مسافران ورودی به استان به دعوت اقوام خود در هرمزگان به این استان سفر کرده‌اند که از مردم ساکن در هرمزگان نیز می‌خواهیم از دعوت اقوام و آشنایان خود در این شرایط شیوع کرونا به استان خودداری کنند.

همتی بیان داشت: مردم هرمزگان نیز از هرگونه سفر غیرضروری به دیگر استان‌ها و حتی سفرهای غیرضروری درون استانی به شهرها و روستاها اجتناب و پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم تا حضور غیرضروری خود در بازارها و دیگر محیط‌های اجتماعی را نیز کاهش دهند و در صورتی که برای رفع خستگی در ساحل حضور می‌یابند حتما در خودروی خود حضور داشته باشند و فاصله را با دیگر افراد رعایت کنند تا تجمعی در سواحل صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان عرضه قلیان را یکی از کانون‌های انتشار بیماری کرونا دانست و اظهار داشت: عرضه قلیان به ویژه در سواحل ممنوع است و نیروی انتظامی باید با دقت این مورد را کنترل و از آن جلوگیری و با متخلفان نیز برخورد کند.

همتی گفت: همه ما باید با همکاری یکدیگر این مجموعه موارد را رعایت کنیم تا هرمزگان بدون کرونا داشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.