سفارت عربستان در قطر روزهای آتی بازگشایی می‌شود

به گزارش النشره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و گفتگو کرد. دو طرف پس از پایان این دیدار در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این نشست مطبوعاتی به آخرین تحولات پس از مصالحه با قطر اشاره کرد و گفت: طی روزهای آتی سفارت عربستان در قطر و نیز سفارت دوحه در ریاض بازگشایی خواهد شد.

وزیر خارجه سعودی در ادامه یادآور شد: روابط دیپلماتیک با قطر به روال عادی خود بازگردانده خواهد شد. وزیر خارجه اردن نیز در نشست مطبوعاتی با همتای سعودی اش از مصالحه میان ریاض و دوحه استقبال کرد.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در حالی چندی پیش به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اعلام کردند که پروازهای دوجانبه به زودی ازسرگرفته خواهد شد. خطوط هواپیمایی قطر اعلام کرد که پروازهای خود به عربستان را طی هفته جاری از سر می‌گیرد.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان «آشتی اجباری» با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها و در رأس آنها شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای ریاض یاد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.