خشم سعودی ها از لو رفتن یک دیدار محرمانه

یک مسئول صهیونیستی به وبگاه ایلاف عربستان سعودی گفت که پیش بینی نمی‌کند توافق عادی‌سازی میان ریاض و تل آویو در شرایط فعلی انجام گیرد.

او بدون اشاره به نام بنیامین نتانیاهو مدعی شد که تلاش برخی برای اینکه نشان دهند عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی نزدیک است، صرفا یک نظر شخصی و چه بسا با اهداف انتخاباتی یا دیگر اهداف باشد.

این مقام صهیونیستی دلیل این دیدگاه خود را عصبانیت سعودی‌ها از لو رفتن دیدار «محمد بن سلمان» با «بنیامین نتانیاهو» در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰ در شهر «نئوم» ذکر کرد و گفت که ریاض از اینکه دفتر نتانیاهو این دیدار را رسانه‌ای کرده، خشمگین است. هرچند وزیر خارجه سعودی این دیدار را تکذیب کرد، اما اکنون سعودی‌ها به تماس‌های مسئولان اسرائیلی پاسخ نمی‌دهند.

به گفته وی سعودی‌ها معتقدند که رسانه‌ای کردن دیدار بن سلمان و نتانیاهو، برنامه‌ای از جانب رژیم اسرائیل برای قرار دادن ریاض در عمل انجام شده و تسریع در روند عادی‌سازی روابط بود.

دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار بود که رسانه‌ای می‌شد. هرچند دیدارهای محرمانه بارها صورت گرفته بود. تأیید این دیدار از سوی مقامات صهیونیستی دولت سعودی را در شرایط بغرنجی قرار داد و خاندان سعودی در خصوص لزوم علنی کردن سازش با صهیونیست‌ها به اختلاف خوردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.