محسن رضایی: نمی‌شود یک برادر حزب‌اللهی رئیس جمهور شود و بگوید تیم خودم را دارم

محسن رضایی، در همایش روسا و دبیران استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: نیاز بود این حرکت زودتر شکل می‌گرفت و ان‌شاءالله دوستان این صفوف را برای آینده فشرده‌تر کنند. ۱۰ سال آینده یکی از دهه‌های طوفانی انقلاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه من اسم دهه آینده را دهه سرنوشت گذاشته‌ام، اظهار کرد: البته جنس حوادث دهه آینده با دهه اول انقلاب متفاوت است؛ آن زمان بحث کودتا و ترور و جنگ مطرح بود. دهه آینده مشکلات اقتصادی و نفوذ و جنگ نرم و تهدیدات زیستی و تغییر اقلیم از رویدادهای مهم است. و لذا سختی شرایط و اهدافی که انقلاب دنبال می‌کند، مشابه همان دهه اول است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینکه می‌گویند دموکرات‌ها آمده‌اند و اظهاراتی از این قبیل، بچه‌های انقلاب و مردم فریب این تبلیغات را نمی‌خورند. باید امریکا را وادار کنیم که به تعهدات خود عمل کند. ولی خودمان را برای شرایط سخت‌تر و کارهای بزرگ‌تر آماده کنیم.

رضایی تاکید کرد: دوران اینکه هر دولتی آمده فرمان را به دست گرفته و هر طور خواسته کشور را اداره کرده، به سر آمده. دوران کوچک کردن ایران به پایان رسیده. دوران خودسانسوری ما هم باید پایان پیدا کند.

رضایی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند تکلیف ما را تعیین کنند؛ ما هم باید تکلیف آن‌ها را مشخص کنیم و قیامی را در چارچوب گام دوم انقلاب رقم بزنیم.باید الگوی اسلامی اقتصادی، فرهنگی شهرسازی را پایه‌ریزی کنیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه نیروهای انقلاب با همه قدرت باید به میدان بیایند، تصریح کرد: دولت آینده باید کارآمدترین دولتی باشد که در طول انقلاب روی کار آمده است. همه نیروهای انقلاب باید در دولت آینده حضور داشته باشند، نه اینکه یک برادر حزب‌اللهی رییس جمهور شود و بیاید بگوید من تیم خودم را دارم و با هر کسی نمی‌توانم کار کنم. بعد هم مجلس برای هماهنگی با دولت نمی‌تواند اکثر وزرای پیشنهادی او را رد کند، مجبور می‌شویم چهارسال با یک دولت ضعیف کنار بیاییم و آن را تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید کشور را ۲۰ سال جلو بیندازد، گفت: دولت آینده باید طوری عمل کند که دشمن تا ۳۰ سال آینده مایوس شود و نتواند در مقابل ملت ما دست به کارشکنی زند.

رضایی با بیان اینکه این دوره آرایش نیروهای انقلاب بسیار مهم است، تصریح کرد: دیگر در قالب جناح و حزب نمی‌توانیم کار کنیم؛ امروز به حرکتی شبیه بسیج دوران انقلاب نیاز داریم تا با تشکیل دولت آینده، هم از عقب‌ماندگی‌ها عبور کنیم، هم آینده انقلاب را بیمه کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بیانیه گام دوم، مانیفست این حرکتی است که باید انجام شود که خدا آن را به رهبر انقلاب الهام کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چندماه بعد از اینکه ترامپ به عرصه آمد، رهبر انقلاب هم با بیانیه گام دوم به مقاومت فعال و مبارزه با این حرکت دشمن برخاستند و قیام شروع شد. سرآغاز آن هم مبارزه با فساد بود که در قوه قضاییه شروع شد. بعد تشییع میلیونی برادر عزیزمان حاج قاسم بود که بعثت عظیمی را شکل داد. بعد هم تشکیل مجلس انقلابی، ادامه این قیام بود.

رضایی با بیان اینکه شرایط امروز مثل سال ۵۶ است، گفت: سال ۵۶ نهضت امام آرام آرام شروع شد و خیلی‌ها خبر نداشتند و یا باور نداشتند. ابتدا هسته‌های کوچک شکل گرفت و در سال بعد یعنی ۵۷ زد و خوردها شروع شد تا اینکه ۲۲ بهمن جمعیت عظیمی به میدان آمد. دفاع مقدس هم اینطور بود؛ ابتدا جمعیت کمی به جبهه اعزام شد تا اینکه در عملیات‌های بعدی، مردم به جبهه‌ها هجوم بردند.

وی با اشاره به برخی شعارها مبنی بر رفع تحریم‌ها، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید طرف را وادار به رفع تحریم کنیم، اما مسئله اصلی این است که بدانیم دشمن تحریم را با خوش بینی رفع نخواهد کرد و ما باید با ابزار مناسب تحریمها را خنثی و آن‌ها را عقب بزنیم.

رضایی با تأکید بر وجود دو عنصر تهدید و فرصت در مسائل پیش روی کشور، تصریح کرد: چنانچه تهدیدها بر فرصت‌ها غلبه کنند، یک حالت برای کشور پیش می‌آید و اگر فرصت‌ها بر تهدیدها غلبه کند، اوضاع به شکلی دیگر رقم می‌خورد؛ اگر فرصت‌ها بر تهدیدها غلبه کند، ایران بزرگ اقتصادی شکل می‌گیرد، یعنی اتحادیه آسیای جنوب غربی آسیا از ۱۵،۱۶ کشور همسایه و بیست و پنج کشور منطقه با هشتصد میلیارد دلار تجارت تشکیل خواهد شد که در این بلوک، پول ایران اعتبار خود را پیدا می کند.

استاد دانشگاه امام حسین با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، ایران را باید به بزرگی اداره کرد، اظهار کرد: اگر ایران بخواهد به بزرگی اداره شود، ابتدا هرسه قوه نباید اختلاف داشته باشند و دیگر نباید شاهد دعوای روسای آن‌ها باشیم، بلکه سران سه قوه باید دست به دست هم بدهند و دغدغه آن‌ها ماندن در قدرت نباشد بلکه به فکر مردم باشند و هماهنگ با فرامین رهبر انقلاب حرکت کنند.

رضایی افزود: پیشنهاد من این است که یک شورای‌عالی اقتصاد ملی داشته باشیم که در آن شورا هر سه قوه درباره برنامه‌های بنیادین تصمیم‌گیری کنند و بعد اجرا شود.

وی ادامه داد: بزرگیِ اداره کشور، ابتدا از دولت شروع نمی‌شود بلکه گام اول، برادری سه قوه است. گام دوم این است که قوی ترین دولت تشکیل شود و همه کاندیداهای انقلابی که اکنون مطرح هستند در دولت آینده حضور داشته باشند.

رضایی تأکید کرد: اگر کسی بیاید که تیم خودش را بیاورد و هفتاد هشتاد درصد نیروهای انقلاب بیرون بمانند، این ظلم بزرگ به انقلاب است. بنابراین باید احساسات و سلیقه های سیاسی را کنار گذاشت و اسیر بازیگران سیاسی نشد. در چهل سال گذشته بسیاری از بزرگان انقلاب توسط بازیگران سیاسی به بازی گرفته شدند.

وی تصریح کرد: هر کسی که به‌عنوان رییس‌جمهور آمد، باید از دوگانگی با رهبری پرهیز کند و سیاستهای کلی را محور فعالیت های دولت خود قرار دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امتداد سه قوه‌ انقلابی در جامعه باید بچه‌های انقلابی در سراسر کشور باشند، اظهار کرد: این سیستم باید چیزی شبیه بسیج مردمی باشد. از بچه‌های مسجد گرفته تا احزاب همه باید به این کار کمک کنند. اصلاً مشکلی نیست ۱۰ حزب دیگر هم تشکیل شود، اما همه به این فرایند کمک کنند و در امتداد این سه قوه در جامعه حرکت کنند. در چنین شرایطی چرا نتوانیم با این سه قوه، بیست سی سال کشور را جلو بیندازیم؟

رضایی با بیان اینکه امروز در نیروهای انقلاب سردی وجود دارد، گفت: نیروها دچار نوعی ناامیدی شده‌اند و آینده برای آن‌ها مشخص نیست، از طرفی، سوءظن در بین آن‌ها هم زیاد شده است. بنابراین باید یک حرکتی را صورت داد.

وی درباره نگرانی خود از آینده گفت: بالاخره یک نفر از بچه‌های انقلاب، دولت آینده را در دست می گیرد؛ مهم برنامه و کارکرد بعد از انتخابات است.

رضایی با بیان اینکه ما با یک وحدت به‌نام وحدت برای رای‌آوری مواجه هستیم، اظهار کرد: علاوه بر این به یک «وحدت کبیر» نیاز داریم که بعد از انتخابات باید صورت گیرد و همه نیروها باید پای کار بیایند.

وی در پاسخ به سوال یکی از حضّار مبنی بر لزوم معرفی اعضای کابینه از سوی کاندیداها، گفت: معتقدم اگر اهمیت دولت، مقدم بر شخص ریس جمهور نباشد، به اندازه رییس‌جمهور مهم است.

رضایی ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری یک رأی ما دو رأی محسوب می‌شود؛ با یک رأی، رییس‌جمهور را انتخاب می‌کنیم و با رأی دیگر، رییس دولت را. چرا که اکنون وظایف نخست‌وزیر و رییس‌جمهور در یک شخص خلاصه شده است و ما با یک رأی هر دو را انتخاب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حضور در سفر خارجی و سخنرانی کردن، کار سختی نیست، ما در کشور سخنران خوب زیاد داریم. مسئله مهم این است که تعیین دولت، به اندازه خود رییس‌جمهور مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.