بازداشت مهاجمان به کنگره ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری grimeswarehousing، دادستان‌های فدرال می‌گویند، "کوین سیفراید" که پرچم کنفدراسیون را در دست داشت با پسرش هانتر سیفراید در دلاور دستگیر شده‌اند.

دادستان‌ها همچنین می‌گویند، هر دوی این افراد از طریق پنجره‌ای شکسته وارد ساختمان سنا شده بودند.

آنها به ورود غیرقانونی به یک ساختمان محدود شده، ورود با خشونت، رفتار آشوبگرانه در حوالی کنگره و تخریب اموال دولتی متهم شده‌اند.

اسناد دادگاه می‌گوید که هویت این دو مرد پس از آن مشخص شد که یکی از همکاران هانتر سیفراید به اف.بی.آی گفت که این مرد جوان لاف زده که با پدرش وارد ساختمان کنگره شده است.

پرچمی که کوین سیفراید حمل می‌کرد نمادی از دوران جنگ داخلی آمریکاست که طی آن اتحادیه چند ایالت جنوبی به حمایت از برده‌داری با ایالت‌های شمالی و دولت فدرال می‌جنگیدند.

این پرچم قرمز با ضربدری آبی که ستاره‌های ایالت‌های جنوب بر روی آن نقش بسته، اکنون به نمادی از نژادپرستی و بیانگر باورهای مرتبط با برتری نژاد سفید شناخته می‌شود. به همین علت، بسیاری از مردم آمریکا اهتزاز این پرچم در تالار اصلی کنگره آمریکا را یکی از "بزرگترین اهانت‌های" مهاجمان در روز ششم ژانویه می‌دانند.

پلیس آمریکا همچنین اعلام کرده توانسته دو مردی را که به همراه خود چندین دستبند پلاستیکی نظیر آنچه پلیس استفاده می‌کند به داخل کنگره برده بودند  شناسایی و دستگیر کند.

یکی از این افراد که البسه‌ای شبیه نظامیان بر تن دارد و در تصاویر صورت خود را پوشانده "اریک گاولیک مونچل" است. همراه داشتن این دستبندهای پلاستیکی این گمانه‌زنی را به وجود آورده که او قصد گروگان‌گیری از میان افراد داخل کنگره به ویژه نمایندگان و سناتورها را داشته است. پلیس او را در ایالت تنسی بازداشت کرد.

"لری رندل بروک"، مرد دیگری که در داخل کنگره با دستبندهای پلاستیکی در تصاویر دیده شد هم در تگزاس بازداشت شده است.

او را همسر سابقش لو داد و به کارآگاهان گفت: "وقتی واقعه را دیدم به دلم افتاد که او باید آنجا بوده باشد." او با دیدن تصاویر توانسته بود همسر سابقش را در میان مهاجمان ببیند و شناسایی کند.

هنوز هیچ کدام از این دو نفر به گمان این که قصد استفاده از آن دستبندها را داشتند رسما متهم نشده‎‌اند اما در حال حاضر اتهام ورود غیرمجاز و نافرمانی از دستور پلیس متوجه آنهاست.

اف‌بی‌آی همچنان به دنبال چندین نفر دیگر است و از مردم آمریکا خواسته به این نهاد برای شناسایی و یافتن محل زندگی یا اختفاء این افراد کمک کنند.

اف‌بی‌آی می‌گوید تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار پیام و سرنخ از سوی مردم آمریکا دریافت کرده است.

شَمِن کیواِنان غذا نمی‌خورد

"جیکوب آنتونی چنسلی"، مردی که با شاخ و پوستین در تصاویر یورش به کنگره معروف شد و خود را شمن گروه "کیواِنان" معرفی می‌کند اهل شهر گلندن در ایالت آریزونا است.

مادر او به شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفته او از زمان بازداشت غذا نخورده چون در بازداشتگاه غذای کاملا ارگانیک و طبیعی سرو نمی‌کنند.

کسانی که به پندارهای نادرست گروه کیواِنان باور دارند گمان می‌کنند که دموکرات‌ها، رسانه‌ها و هالیوود در نهانخانه‌های خود شیطان را عبادت می‌کنند و شبکه‌های بچه‌بازی بزرگی را اداره می‌کنند.

در تصاویر تهیه شده از یورش به کنگره برخی از این افراد دیده می‌شوند که در حال حمله به پلیس فریاد می‌زنند که "آمده‌ایم کودکان را نجات دهیم".

چنسلی پیش از مشارکت در یورش به کنگره هم بارها در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دیده می‌شود که در برابر ساختمان‌های دولتی یا داخل آنها و مراکز خرید درباره قاچاق کودکان حرف می‌زند و در همایش‌های انتخاباتی دونالد ترامپ یا گروه کیواِنان شرکت کرده است.

او به طرفداران باورهای گروه کیواِنان گفته بود که از نظر او کرونا یک حقه است و واقعیت ندارد.

این گروه دونالد ترامپ را قهرمان خود می‌داند که "رسالتش" مبارزه با این گروه‌های قاچاق کودکان است.

یکی دیگر از بازداشت شدگان مردی به نام "داگ جنسن" از ایالت آیوا است که در یکی از ویدیوها در حال مشاجره و تعقیب یک افسر سیاهپوست که به تنهایی سعی در متوقف کردن مهاجمان دارد، دیده می‌شود.

او که ۴۱ سال دارد در این تصویر تی‌شرتی با آرم گروه کیواِنان برتن دارد که روی آن نوشته: "به نقشه ایمان داشته باش".

جنسن در توییتر از حامیان پر و پاقرص ترامپ و حساب‌های اعضای گروه کیواِنان است.

"نیک اوچز" از اعضای گروه "پراد بویز" که یک گروه راست افراطی معتقد به برتری سفیدپوستان است که پلیس او را هم در فرودگاه هاوایی و هنگامی که از واشنگتن دی‌سی به این ایالت بازگشته بود بازداشت کرد.

او هم به ورود غیرمجاز به ساختمان کنگره و سیگار کشیدن در داخل این ساختمان متهم است. او در عکسی که از خود در توییتر منتشر کرده بود در حالی که سیگاری به لب داشت نوشته بود: "سلام من را از کنگره عشق و صفا پذیرا باشید!"

پلیس برای شناسایی مهاجمان به کنگره کارزار بزرگی ترتیب داده است

پراد بویز ضدمهاجرت و یکی از گروه‎‌های افراطی راست‌گرا و خشونت‌طلب شناخته می‌شود.

در جریان درگیری‌های شبه نظامیان مسلح با معترضان جنبش "جان سیاهان مهم است" که در تابستان امسال روی داد، دونالد ترامپ از محکوم کردن صریح این گروه سرباز زد اما در جریان مناظره تلویزیونی با جو بایدن به آنها گفت که "کنار بایستید و عقب بکشید".

هم‌چنین یکی از واکنش برانگیزترین تصاویر مربوط به یورش ششم ژانویه به کنگره، متعلق به مردی است که روی لباسش نوشته "کمپ آشویتز".

رابرت کیث پکر

اشاره‌ای به اردوگاه آشویتز در دوران آلمان هیتلری که در آن حدود یک میلیون نفر - اکثرا یهودی - کشته و سوزانده شدند.

برای بسیاری نام آشویتز بیانگر تاریک‌ترین فصل جنگ جهانی دوم است که نبردی بر پایه باور برتری نژادی بود.

اکنون پلیس اف‌بی‌آی می‌گوید این فرد را که نامش "رابرت کیث پکر" است در ویرجینیا بازداشت کرده است و به اتهام ورود همراه با خشونت به کنگره به دادگاه برده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.