نظر اکثریت آمریکایی‌ها درباره وضعیت کشورشان

به گزارش پایگاه خبری هیل، این نظرسنجی که توسط موسسه آکسیوس- ایپسوس و از بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال در بازه زمانی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه انجام شد، مشخص کرد که بسیاری از شرکت کنندگان قویا یا تا حدی موافق عبارت "آمریکا در حال فروپاشی است" هستند.

همچنین در همین نظرسنجی نسبت مشابهی هم اعلام کردند که از اینکه آمریکایی هستند، افتخار می‌کنند.

این نظرسنجی درست در همان روزی انجام شد که مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ بابت نقش داشتن در یورش کنگره رای داد و این باعث شد تا وی نخستین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا باشد که دو بار در مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که حمایت در میان آمریکایی برای برکناری ترامپ تنها چند روز مانده به پایان دوران ریاست جمهوری‌اش پنج درصد پس از یورش روز چهارشنبه هفته گذشته افزایش داشته است.

در این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۶ درصد از آمریکایی موافق بودند که ترامپ باید به سرعت کناره گیری کند درحالیکه در نظرسنجی هفته گذشته این میزان ۵۱ درصد بود.

در حالیکه میزان حمایت قاطع از برکناری ترامپ در میان لیبرال‌ها و دموکرات‌های میانه رو ۹۲ درصد است، ۹۴ درصد از آنهایی که حامی ترامپ هستند، با برکناری او موافق نیستند و ۶۶ درصد از جمهوری خواهان قدیمی هم مخالف این اقدامند.

در میان حامیان ترامپ، ۹۱ درصد از ادامه چالش‌های انتخاباتی ترامپ حمایت کردند.

در نظرسنجی مورنینگ کانسالت – پولیتیکو پیش از رای گیری استیضاح ترامپ در روز چهارشنبه، ۵۳ درصد از استیضاح حمایت کرده و ۵۴ درصد نیز گفتند که سنا باید ترامپ را محکوم و او را برکنار کند.

در نظرسنجی هیل-هریس ایکس که روز چهارشنبه منتشر شد، بخشی از رای دهندگان یا به عبارتی ۴۴ درصد از استیضاح و برکناری حمایت کرده و ۱۸ درصد نیز گفتند که ترامپ باید سرزنش شود و ۳۸ درصد نیز گفتند که نباید هیچ اقدامی علیه وی صورت گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.