رئیسی برای تهدید قالیباف در انتخابات1400 شرکت می‌کند؟

سیدابراهیم رئیسی بعد از شکست در انتخابات ۱۳۹۶ به عنوان کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری۱۴۰۰ در محافل سیاسی و رسانه های مطرح بود.

حتی بعد از انتصاب او به ریاست قوه قضاییه برخی خبرها حکایت از حضور او در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم داشت. با این حال برخی نقل قولها که بعدا منتشر شد از انصراف او برای فعالیت دوباره انتخاباتی در 1400 خبر می داد.

پیرو آن خبری منتشر شد که رئیسی در جلسه ای با قالیباف در باره انتخابات ریاست جمهوری مذاکره کرده و از وی خواسته است همانند او از حضور در این عرصه خودداری کند اما قالیباف با این استدلال که وی منصوب رهبری نیست و برحلاف  رئیس قوه قضاییه از این جهت  محظور ندارد، توصیه رئیسی را نپذیرفته است.

اخیرا و به دنبال جدی تر شدن حضور قالیباف در انتخابات 1400 خبر دیگری در محافل سیاسی منتشر شده است مبنی بر اینکه رئیسی اظهار داشته است چنانچه قالیباف قصد ثبت نام در انتخابات را داشته باشد، او نیز در تصمیم خود تجدید نظر کرده و برای انتخابات1400 آماده می شود.

پیام این اظهارنظر آن است که در رقابت بین او و قالیباف، اکثریت بزرگ اصولگرایان از او حمایت خواهند کرد و قالیباف باز هم طعم شکست را خواهد چشید.

آنچه که از محافل نزدیک به قالیباف شنیده می شود، از تلاش آنها برای جلوگیری از حضور رئیسی و  جدی نشدن تهدید او خبر می دهد.

از نظر نزدیکان قالیباف، حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، می تواند نقطه پایان حیات سیاسی قالیباف باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.