کشف سندی از حامیان ترامپ برای به قتل رساندن پلوسی

به گزارش الجزیره، بر اساس یک سند فدرال که به تازگی منتشر شده، یکی از حمله کنندگان به ساختمان کنگره در واشنگتن روز چهارشنبه تصمیم داشته تا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را مستقیما به قتل برساند.

بر اساس سندی که «شیمس هیوقس» خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اطلاعاتی در خصوص فردی به نام «کلیولند گرور مردیث» (Cleveland Grover Meredith) دریافت کرده که با ارسال پیامی، گفته بود: «به دنبال رفتن به سوی پلوسی به هنگام سخنرانی و شلیک به سوی سر وی به شکل مستقیم هستم.

بنا بر این گزارش، پس از تعیین موقعیت وی در یکی از هتل ها، افرادی از دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) به منطقه اعزام شدند و اقدام به بازرسی اتاق و تلفن وی کردند. او در این بازرسی‌ها اعتراف کرد که دو سلاح گرم داشته و این پیام‌ها را برای دوستانش ارسال کرده بود.

بازرسان با بازرسی وسایل او، دو سلاح گرم غیر مجاز را علاوه بر صد‌ها گلوله پیدا کردند.

تا روز جمعه طبق اعلام سندی که ازسوی وزارت دادگستری آمریکا صادر شده، اتهامات صریحی برای ۱۳ فرد از جمله «کلیولند گرور مردیث» صادر شده که او به تهدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان متهم گردیده است.

همچنین در حدود ۴۰ نفر در جریان اعتراضات چهارشنبه شب بازداشت شده اند که اتهاماتی از جمله ورود غیر قانونی به ساختمان کنگره، نقض منع آمد و شد و جنایات مرتبط با سلاح‌های گرم به آن‌ها وارد شده است.

دموکرات‌های آمریکا روز جمعه طرح استیضاح ترامپ را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند. آن‌ها قصد دارند با توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کنند. پیش نویس طرح استیضاح ترامپ به دلیل سوء استفاده او از قدرت و تحریک هوادارانش برای هجوم به کنگره از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.