عامل آزار کودک معلول در قزوین دستگیر شد

علیرضا وارثی در خصوص انتشار فیلمی با موضوع آزار کودک معلول در فضای مجازی، تصریح کرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی، مبنی بر آزار و اذیتِ یک کودک معلول با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم که کودک معلول، توسط فردی ناشناس مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و تصاویر دلخراش و متاثر کننده آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و براساس فیلم منتشر شده، که نشان می‌دهد این کودک‌آزاری در شهر تاکستان صورت گرفته است، مراتب به صورت جدی و اورژانسی در دستور کار اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت و سریعا به استحضار دادستانی شهرستان تاکستان رسید تا پیگیری‌های لازم در دستور کار حوزه قضایی قرار گیرد.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار این فیلم در فضای مجازی با عنایت به همت و تلاش نیروهای بهزیستی و همکاری همه جانبه دستگاه قضایی موفق به شناسایی کودک معلول آزار دیده و دستگیری پدرخوانده او که مشکوک به اعتیاد نیز است به عنوان فرد کودک آزار شدیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با دستور قضایی نگهداری این کودک به مراکز بهزیستی سپرده شده است، از شهروندان محترم تقاضا داریم چنانچه از این گونه موارد، مُطلع هستند سریعاً به اورژانس اجتماعی استان (با شماره تماسِ ۱۲۳) اطلاع بدهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در فضای مجازی ۱۰ دقیقه فیلم مبنی بر اینکه فردی کودک معلولی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد منتشر شد، کودک معلول دارای سندروم داون بود و توانایی صحبت و فریاد را نداشت اما مردی جوان در حالی که کودک را به اشکال مختلف کتک می‌زد از او فیلم می‌گرفت و زور بازوی خود را نشان می‌داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.