پیمانکار روس نیروگاه بوشهر: به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای ادامه می‌دهیم

الکسی لیخاچوف رییس روس اتم روز شنبه به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: احداث واحدهای نیروگاه هسته ای با مشارکت روسیه در کشورهای دیگر  ادامه دارد.

به گفته لیخاچوف، شیوع همه گیر ویروس کووید-۱۹ نتوانست بر احداث نیروگاه های هسته ای که با مشارکت روس اتم در کشورهای دیگر ساخته می شوند تاثیر گذارد و احداث این نیروگاه ها با سرعت ادامه دارد.

 نیروگاه هسته ای بوشهر از طرح هایی است که ایران با مشارکت شرکت دولتی روس اتم احداث کرده که واحد اول آن به بهره برداری رسیده و احداث واحد دوم این نیروگاه یک سال پیش آغاز شد.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر به تازگی با اشاره به اهمیّت و نقش ویژه‌ این نیروگاه در تولید انرژی الکتریکی ایمن و مطمئن، تاکید کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر به صورت مداوم تحت نظارت و کنترل نهادهای نظارتی داخلی و مجامع بین‌المللی از جمله نظام ایمنی هسته‌ای کشور، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی بهره‌برداران هسته‌ای قرار دارد.  

رضا بنازاده تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات برق هسته‌ای به عنوان اولین نیروگاه اتمی هزار مگاواتی غرب آسیا در ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۰ به شبکه‌ی سراسری برق کشور متصل شد و اینک با عبور از مرز تولید ۴۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، علاوه بر تبلور تلفیق علم و صنعت و در کنار تربیت و آموزش نیروهای متخصص در این دانشگاه عظیم صنعتی، نقش ویژه‌ای در تأمین انرژی مورد نیاز کشور خصوصاً در استان‌های جنوبی در فصول گرم و سرد سال ایفا می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.