حساب کاربری ترامپ در توئیتر مجددا فعال شد

در این راستا شبکه‌های اجتماعی زیادی مثل توئیتر، فیس‌بوک و حتی اسنپ‌‍‌چت حساب کاربری رسمی او را از دسترس خارج کردند تا از نشر اکاذیب توسط او جلوگیری کنند.

بسته ماندن حساب‌ شبکه‌های اجتماعی ترامپ شامل فیس‌بوک، اینستاگرام و ... تا زمان تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا، جو بایدن، در ۲۰ ژانویه ادامه خواهد داشت. رسانه‌های اجتماعی به طرز باورنکردنی با ترامپ سازگار بوده‌اند، اما توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام، TikTok و Twitch موضع خود را پس از انتشار فیلمی توسط ترامپ که ادعای تقلب در انتخابات را می‌کرد و آشوب‌گران را فرامی‌خواند، بسیار تغییر دادند.

پیام‌رسان TikTok، که ترامپ در آن حساب کاربری ندارد، اعلام کرد که فیلم او برای فراخوان آشوبگران را حذف می کند، اما به خبرگزاری‌ها اجازه می‌دهد گزارش مربوط به این حادثه را در محیط برنامه آن‌ها منتشر کنند. شبکه اجتماعی Twitch که حساب ترامپ را غیرفعال کرده است، پس از شورش‌های Capitol Hill، انتشار PogChamp خود را ممنوع کرد، چرا که معتقد بود که این کار ترویج و تشویق خشونت است. در این بین حساب کاربری ترامپ در توئیتر دوباره در دسترس قرار گرفت. مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در بیانیه‌ای گفت: ما معتقدیم که خطرات استفاده ترامپ از خدمات شرکت فیسبوک در این مدت برای او  بسیار زیاد است.

بازگشت دوباره دونالد ترامپ به توئیتر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.