تصویری از رهبر کره شمالی با یونیفرم نظامی و مسلسل

پایگاه تایمز گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دومین روز کنگره نادر حزب حاکم کارگران در این کشور به شکلی ضمنی از بازگشت کشورش به توسعه کلاهکهای هسته ای و موشکهای بالستیک دوربرد اما به شکلی کمتر تحریک آمیز و کمتر مستقیم صحبت کرده است.

رونمایی از تصویر پرتره او همراه با یونیفرم نظامی و مسلسل ممکن است نشان دهنده رویگردانی این کشور از تعامل دیپلماتیک از نوعی که با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیگیری کرد و رفتن به سمت استراتژی تقابل نظامی باشد.

FWxyXIFsNYa5

هر چند که کیفیت تصویر پایین است اما به نظر می رسد در این تصویر درجه جنرالیسیمو(درجه‌ای نظامی بالاتر از فیلد مارشال و دیگر درجه‌های پنج ستاره) روی شانه رهبر کره شمالی قرار دارد. این نشان پیشتر به کیم جونگ ایل، پدر او و رهبر قبلی کره شمالی بعد از مرگ اعطا شد و کیم ایل سونگ پدربزرگ رهبر فعلی و رهبر اسبق کره شمالی نیز این نشان را در اواخر عمرش دریافت کرده بود.

رسانه های دولتی کره شمالی گزارش کردند، کیم جونگ اون امروز جمعه وعده داده روابط کشورش را با بقیه جهان بهبود بخشد. او این صحبت را در سومین روز از کنگره حزب حاکم کارگران مطرح کرد.

او بر لزوم تقویت روابط دو کره و تلاشهای دیپلماتیک با کشورهای دیگر تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، کیم جونگ اون "مسیر کلی و جایگاه سیاست حزب ما برای توسعه و گسترش جامعه روابط خارجی را اعلام کرد". او مشخص نکرد چه اقداماتی برای این کار اتخاذ خواهد کرد.

کیم گفت، روابط با سئول "بر اساس الزام وضعیت غالب و تغییرات زمان" نیاز است که تغییر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.