برنامه توسعه توان دفاعی کره شمالی اعلام شد

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز پنجشنبه، برنامه این کشور برای توسعه توان دفاعی را اعلام کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله»، کیم جونگ اون در نشست حزب حاکم گفت، قصد دارد از طریق «قرار دادن قابلیت‌های دفاعی در سطحی بالاتر، از امنیت کشور حفاظت کند».

وی همچنین از برنامه پنج ساله اقتصادی کره شمالی رونمایی کرد. کیم روز گذشته با اعلام اینکه برنامه اقتصادی این کشور موفقیت لازم را نداشته، از مردم عذرخواهی کرد.

توسعه توان نظامی کره شمالی که یک قدرت هسته‌ای نیز محسوب می‌شود تنها دو هفته پیش از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام شده است.

چند روز پیش منابع خبری گزارش دادند  کره جنوبی و ایالات متحده تحرکات کره شمالی برای برگزاری یک رژه نظامی که انتظار می‌رود ماه آینده برگزار شود را از نزدیک زیر نظر دارند. سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی این مسئله را روز دوشنبه تایید کرد.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اخیر که توسط یک وبگاه پوشش دهنده تحولات کره شمالی افشا شد، هزاران پرسنل ارتش کره شمالی برای برگزاری رژه در میدان «کیم ایل سونگ» پیونگ یانگ بسیج شده‌اند.

کیم و ترامپ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند.

ترامپ وعده داده در صورت انتخاب مجددش به سرعت با کره شمالی به توافق برسد. این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماه گذشته گفته است، چهارمین دیدار میان کیم و ترامپ «غیرضروری» و «بی‌فایده» است.

از طرفی «برایان مک‌کئون» مشاور امور خارجه بایدن چندی پیش گفته بود، او در صورت دستیابی به پیروزی آمادگی دارد با کیم دیدار کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.