تعلیق افسر آمریکایی که به یک زن مقابل کنگره شلیک کرد

 اسپوتنیک گزارش داد، در جریان اعتراض هواداران ترامپ در واشنگتن، چندین تن از سوی پلیس کشته و زخمی شدند و درپی آن افسر پلیسی که در جریان ناآرامی‌های پایتخت آمریکا یک زن را مورد هدف گلوله قرار داد و کشت، از کار خود تعلیق شد.

 استیون ساند، رئیس پلیس واشنگتن اعلام کرد: اختیارات پلیسی از این افسر که روز چهارشنبه در یک تیراندازی مرگبار در کنگره شرکت داشت، به حالت تعلیق درآمده است.

ساند گفت: پلیس در حال انجام بررسی کامل حمله به ساختمان کنگره آمریکا توسط گروهی از معترضان طرفدار ترامپ، از جمله برنامه‌های امنیتی، سیاست‌ها و رویه‌ها صورت گرفته از سوی آن‌ها است.

همزمان با سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش و واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

قانون‌گذاران کنگره نیز از بررسی نحوه مدیریت آشوب‌ها و حملات از سوی نیروهای امنیتی در این اعتراضات خبر دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.