پیام تبریک پاکستان به بایدن همزمان با اعلام رصد تحولات آمریکا

به گزارش منابع رسمی پاکستان، «زاهد حفیظ چودری» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور روز پنجشنبه به وضعیت متشنج در آمریکا پس از یورش شورشیان حامی ترامپ واکنش نشان داد.

وی گفت: پاکستان در حال رصد اوضاع آمریکا است و ابرازی امیدواری می‌کند که مسئله انتقال قدرت در این کشور حل شود.

زاهد حفیظ همچین تایید رسمی پیروزی جو بایدن و کامالا هریس به عنوان رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری آمریکا را به آنان تبریک گفت.

رسانه‌های پاکستانی نیز امروز (پنجشنبه) با بازتاب جنجال روز گذشته در واشنگتن، آن را سیاه ترین روز برای آمریکایی‌ها تعبیر کردند.

روزنامه اردو و انگلیسی زبان پاکستان و شبکه‌های خبری این کشور اتفاقات همزمان با نشست کنگره آمریکا برای تایید پیروزی جو بایدن را بی‌سابقه توصیف کرده و نوشتند: حامیان ترامپ آخرین تلاش‌های خود را برای جلوگیری از اعلام رسمی پیروزی چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا به کار گرفتند.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان اواسط آبان امسال پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی و معاونش «کامالا هریس» تبریک گفت و برای همکاری با دولت جدید این کشور در مورد صلح افغانستان و منطقه اعلام آمادگی کرد.

شب گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه خبری نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند را به ترس و لرز انداخت و آن هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.

کنگره پس از خروج شورشیان که با حضور نیروهای گارد ملی آمریکا و پلیس فدرال به حالت عادی برگشت، نشست خود را در ساعت ۸ شب چهارشنبه به وقت محلی از سر گرفت.

به این ترتیب،   جو بایدن برخلاف تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تایید شد.   ترامپ در عین حال که پذیرفت روز ۲۰ ژانویه برای انتقال قدرت به دولت جدید، کاخ سفید را ترک کند اما همچنان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری معترض است و آن را قبول ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.