روایت محسن رضایی از همسفری با شهید شیخ‌الاسلام و زیارت مرقد امام علی(ع)

سرلشگر محسن رضایی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: مسئولیت‌ها امانت الهی است که خداوند به نیروهای انقلابی داده و حفظ امانت هم سخت و سنگین است.

وی افزود: کردستان سرزمین بسیار خوبی است در زمان صفویه، کردستان عراق و کردستان ترکیه نیز بخشی از ایران بود و هنوز هم مراسماتی مثل نوروز و مراسمات ایرانی را در اربیل و کردستان ترکیه برگزار می‌کنند.

رضایی اذعان کرد: مذهب مردم در این استان شافعی است که شهید سیدمحمد شیخ الاسلام عزیز ـ نماینده فقید مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ـ نماد این مذهب تقریبی است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ‌الاسلام عشق عجیبی به اهل بیت داشت.

وی با ذکر خاطره‌ای از همراهی ماموستا شیخ‌الاسلام در سفر به عراق، یادآوری کرد: سال ۸۷ با هاشمی‌رفسنجانی و جمعی از اعضای مجمع بنا به دعوت آقای طالبانی به عراق رفتیم و یک فرصتی شد در شهر نجف اشرف همراه آقای سیف‌اللهی و شیخ‌الاسلام به زیارت حضرت امیر رفتیم.

رضایی افزود: وارد صحن که شدیم من خیلی سریع پله‌ها را پایین رفتم و خودم را به ضریح رساندم همین‌ طور که در حال و هوای خودم بودم دیدم آقای شیخ و سیف‌اللهی نیستند، پرسیدم، چرا دیر آمدید، سیفی‌الهی گفت شما که سریع رفتید به سمت ضریح من هم پشت سر شما آمدم، آقای شیخ اجازه نداد و گفت اول باید چشمت به ضریح بیفتد و ارتباط دلی برقرار کنید مگر شما روایات و احادیث را نخوانده‌اید.

وی اضافه کرد: شهید شیخ‌الاسلام گفت، باید ارتباط دلی پیدا کنید بعد به زیارت بروید، یعنی حقیقتا اگر در طول تمام مدتی که در کردستان بودیم اعتقادات مردم و پیشمرگان کرد نبود مگر می‌توانستیم کردستان را برگردانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب بازگشت کردستان با کمک خود مردم بود هر چند هم سپاه و هم ارتش در کردستان شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد.

وی اظهار کرد: در آن زمان گروه‌های دموکرات و کومله از سازمان‌های قدیمی و پرقدرتی بودند که عقبه آنها به صدام وصل بود و مرتبا برایشان اسلحه و مهمات از مرزها می‌آمد ولی بخاطر همراهی مردم توانستیم که آنها را شکست دهیم.

رضایی تصریح کرد: ماموستا شیخ‌الاسلام از فرزندان ارزشی این خطه بودند و به خاطر تاثیرگذاری که داشت توسط وهابیون به شهادت رسید اما جای شکر دارد که ایشان شاگردان بسیار خوبی را تربیت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم یک کنگره بسیار خوب و در شأن ایشان برگزار کنیم که امیدواریم با حضور شما نماینده ولی فقیه در کردستان این بستر و ظرفیت فراهم شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: شهید شیخ‌الاسلام پای نظام و رهبری بودند، امیدواریم با برگزاری یک کنگره بسیار خوب وفاداری و عمق علاقه ایشان به نظام برای مردم تبیین شود.

ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود که به دلیل نقش تقریبی‌شان در منطقه رمضان سال ۸۸ بعد از اقامه نماز مغرب در حین بازگشت به منزل توسط تکفیری‌ها به شهادت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.