عربستان به اتباع خود در آمریکا هشدار داد

خبرگزاری دولتی عربستان «واس» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که سفارت این کشور در ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای از اتباع عربستان مقیم واشنگتن خواست تا به قانون منع آمد و شد دولت آمریکا در پایتخت این کشور، پایبند باشند.

در این بیانیه آمده است: از اتباع عربستان می‌خواهیم که به دستورالعمل‌های مسئولان محلی واشنگتن پایبند باشند و کسانی که در خارج از این شهر به سر می‌برند، طی مدت زمان تعیین شده قانون منع تردد برای سفر و حضور در پایتخت اقدام نکنند و در مواقع لزوم با شماره‌های اضطراری در سایت اطلاع‌رسانی سفارت تماس بگیرند.

شهردار واشنگتن در پی حمله دیروز طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، قانون ممنوعیت تردد در پایتخت این کشور تا صبح پنجشنبه به وقت محلی وضع کرده است.

بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، در حادثه دیروز حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، چهار نفر کشته و ده ها نفر نیز زخمی شدند.

با این حال، کنگره آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری پس از توقف چند ساعته به دلیل اتفاقات روی داده، مجددا آغاز به کار کرد.

پنس معاون ترامپ که ریاست جلسه کنگره را برعهده داشت، در سخنان ابتدایی خود و در شروع دوباره جلسه کنگره با محکوم کردن حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت که خشونت هرگز برنده نخواهد شد.

وی که چهار سال معاون ترامپ بوده است، حاضر نشد دستور او برای برهم زدن جلسه کنگره و جلوگیری از تایید بایدن را بپذیرد.

بر اساس مقررات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) موعد نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش تاییدیه‌های ارسالی از ایالت‌ها بود تا نتیجه نهایی انتخابات بر اساس آرای تایید شده، گزینشگران نهایی شود.

این نشست ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد، اما پیش از آن، با فراخوان ترامپ تجمع بزرگی در مقابل کاخ سفید برگزار شد تا با پیروزی بایدن نامزد دمکرات‌ها در این انتخابات مخالفت کنند که این تجمع در نهایت به خشونت و در نتیجه به توقف چند ساعته کار کنگره منجر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.