ترامپ: دموکرات‌ها کاخ سفید را تصاحب نخواهند کرد

به گزارش ایندپندنت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات حساس سنا در جورجیا، به این ایالت کلیدی رفته است؛ در جمع هواداران حزب جمهوریخواه، از «مایک پنس» معاون خود خواست تا در جلسه روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) که در کنگره برگزار می‌شود؛ پیروزی جو بایدن دموکرات را به چالش بکشد و بر آن مُهر تائید نزند.

ترامپ در این باره مدعی شد: امیدوارم مایک پنس به کمک ما بیاید. امیدوارم معاون عالی‌قدرمان به کمک‌مان بیاید. او مرد بزرگی است. البته اگر او کاری نکند؛ دیگر خیلی دوستش نخواهم داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا که باخت در رقابت ۲۰۲۰ را نپذیرفته است، در حالی پنس را برای تغییر نتیجه انتخابات تحت فشار قرار داد که کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری جلسه کنگره مانده است که طی آن پنس باید در مقام رئیس سنا، ۳۰۶ رای کالج الکترال را به نفع بایدن تائید کند.

اما مسئله آن است که نقش پنس در این جلسه تشریفاتی است و او از اختیار تغییر نتیجه برخوردار نیست. وی تاکنون از ابراز نظر مستقیم در این باره طفره رفته حال آنکه چند روز پیش با شکستن سکوت ۲ ماهه خود، از آنهایی که مدعی وقوع تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ هستند؛ دفاع کرد.

ترامپ همچنین بار دیگر با طرح این ادعا که رقابت ۲۰۲۰ را با اختلافی چشمگیر برده است؛ گفت: دموکرات‌ها کاخ سفید را نخواهند گرفت.

همچنین وی در راستای اعمال فشار بر اعضای جمهوریخواه کنگره، گفت: مردم آنهایی را که از ما حمایت نکردند به خاطر خواهند سپرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.