تکذیب ادعاهای انتخاباتی ترامپ توسط مقامات جورجیا

گابریل استرلینگ عصر دوشنبه به تقاضای وزیر ایالتی جورجیا در جمع خبرنگاران حاضر شد و ادعاها را در مقابل واقعیت‌ها قرار داد و گفت می‌خواهم در مورد چیزهایی صحبت کنم که به مدت ۲ ماه بارها در مورد آنها صحبت کرده‌ام ، اما برای آخرین بار این کار را خواهم کرد.

وی افزود: این ادعا وجود دارد که ۶۶ هزار و ۲۴۸ نفر زیر ۱۸ سال رای داده اند در حالیکه تعداد واقعی آن صفر است. تنها چهار نفر در زمان ثبت نام کمتر از ۱۸ سال سن داشتند که در روز رای‌گیری وارد سن قانونی می‌شدند.

این مقام انتخاباتی ایالت جورجیا که یک جمهوری‌خواه است، ادعاهای مطرح شده از سوی تیم انتخاباتی ترامپ را اطلاعات غلط و دروغ‌پراکنی دانست و تاکید کرد: نادرستی همه اینها به راحتی قابل اثبات است و با این وجود رئیس جمهوری همچنان پافشاری می‌کند.

استرلینگ خاطرنشان کرد برد رافنسپرگر وزیر ایالتی جورجیا از من خواست همه آرا را شمارش کنم و این کار انجام شد. همه آرا شمارش شد.

وی با رد ادعای ایراد ماشین رای‌گیری تاکید کرد: هیچ کس در حال تغییر قطعات یا قطعاتی از ماشین‌های رای‌گیری دومینیون نیست. من حتی نمی‌دانم این به چه معناست. این چیز واقعی نیست. این اتفاق نمی‌افتد. رئیس جمهور در تماس از ۲ روز پیش مطرح کرد اما این ادعا واقعیت ندارد.

این مقام ارشد انتخاباتی جورجیا که در حال برگزاری مرحله حذفی رقابت سنای آمریکا هستند که روز سه‌شنبه پایان می‌یابد، درباره ادعای حک ماشین رای‌گیری هم گفت: چگونه ممکن است ماشینی بدون اینکه به مودم و اینترنت وصل باشد، هک شود. این امکان‌پذیر نیست.

توضیح گابریل در شرایطی انجام می‌شود که روز گذشته مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وزیر داخلی ایالت جورجیا منتشر شد که در آن خواسته بود نزدیک به ۱۱ هزار و ۸۰۰ رای برای او پیدا کند تا در این ایالت به پیروزی برسد.

افشای این مکالمه تلفنی، موج بزرگی از اعتراض‌ها را برانگیخت و آن را مصداق بارز سوء استفاده از قدرت دانستند که باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانست در ایالت جورجیا برنده شود و در مجموع ۳۰۶ رای گزینشگران را از آن خود سازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.