فعالیت مشروط تالارهای پذیرایی تهران از هفته آینده

سرهنگ نادر مرادی با بیان اینکه متاسفانه با شیوع بیماری کرونا تمام واحدهای صنفی تالارهای پذیرایی در تهران و سطح کشور تعطیل شدند و این ضرر و زیان جبران ناپذیری را به این واحدها وارد کرده است، گفت: در جلسه ای که روز گذشته با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برگزار شد، تمام نقطه نظرات بررسی های کارشناسی در این زمینه ارائه و مقرر شد چنانچه تالارهای پذیرایی در تهران با یک سوم ظرفیت خود میهمان بپذیرند، فعالیت مجددا این واحدهای صنفی آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم نهایی در این جلسه این شد که با طرح این مساله با استانداری تهران، اگر استانداری موافقت کند تالارهای پذیرایی از هفته آینده فعالیت خود را آغاز کنند به شرطی که با یک سوم ظرفیت کار کنند تا ضمن رعایت فاصله گذاری، پروتکل های بهداشتی نیز در این واحدهای صنفی به دقت رعایت شود.

معاون نظارت براماکن عمومی تهران بزرگ با اشاره به تعداد تالارهای پذیرایی در تهران یادآورشد:  بیش از ۶۰۰ تالار پذیرایی در تهران وجود دارد که متاسفانه از اواخر سال گذشته تعطیل شده اند و نیروی انسانی آن نیز بیکار شده و ضرر زیادی متوجه تالارهای پذیرایی شده است.

به گفته وی، به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم و شهروندان، تاکنون مشکلات زیادی از واحدهای صنفی را با برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان حل و فصل شده و امیدواریم  با موافقت استانداری تهران مشکلات این واحدهای صنفی را نیز برطرف کنیم.

مرادی در خصوص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی در سطح شهر تهران نیز گفت: بازرسی های مستمر اتاق اصناف و اتحادیه ها و پلیس اماکن عمومی نشان می دهد که خوشبختانه تمام واحدهای صنفی در رعایت پروتکل های بهداشتی مصمم هستند، به طوری که هم اکنون افراد بدون ماسک نمی توانند وارد واحدهای صنفی در سطح شهر تهران شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.