تولید نفت آمریکا در سراشیبی

طبق یک گزارش دولتی تولید نفت خام آمریکا بیش از ۲ میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر کاهش یافته است. قیمت پایین نفت و تقاضای ضعیف در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، بر تولید نفت این کشور تاثیر گذاشته است.

این گزارش نشان می‌دهد تقاضای نفت خام در بزرگترین اقتصاد دنیا بسیار پایین‌تر از اوایل ۲۰۲۰ است و تولید نفت از زمان آغاز کاهش آن در فصل بهار تا حد زیادی ثابت مانده است.

کل تقاضای نفت آمریکا در ماه اکتبر ۲.۱۵ میلیون بشکه در روز معادل بیش از ۱۰ درصد کمتر از همین ماه در ۲۰۱۹ بود. این کاهش شدیدتر از ۹.۵ درصدی است که در ماه سپتامبر مشاهده شد.

تولید نفت آمریکا نسبت به اوج آن در نوامبر ۲۰۱۹ که به طور متوسط برابر با ۱۲.۸۶ میلیون بشکه در روز بود پایین آمده است. تولید نفت آمریکا بیشترین کاهش را در ماه مه متحمل شد چون سقوط تقاضا و قیمت نفت باعث کاهش گسترده حفاری‌ها شده بود.

تولید نفت آمریکا ۴۴۲ هزار بشکه در روز در ماه اکتبر پایین آمد و به ۱۰.۴۲ میلیون بشکه در روز رسید. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بیشترین کاهش تولید مربوط به خلیج مکزیک بوده است.

تولید گاز طبیعی آمریکا هم در ماه اکتبر برابر با ۹۹۵۶۸ میلیون فوت مکعب در روز بود که  نسبت به ۱۰۰۲۲۱ میلیون فوت مکعب تولید شده در سپتامبر کاهش داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.