وضعیت آلودگی هوا در پایتخت

کیفیت هوای تهران برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار گرفت. در این شرایط جز افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان، افراد دیگر هم باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در حال حاضر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از حد سلامت خارج شده و میانگین غلظت آلاینده‌های هوا بر روی عدد ۱۵۴ قرار گرفته است. این عدد میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر برای میانگین کل ایستگاه‌ها است.

آلاینده دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در آستانه ورود به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارند.

سازمان هواشناسی هشدار داده است با ادامه روند پایداری‌های جوی کیفیت هوای کلانشهرها به شدت کاهش خواهد یافت. استاندار تهران نیز از احتمال تعطیلی تهران در روزهای آتی سخن گفته است.

در این شرایط شهردار تهران پیشنهاد کاهش یک درجه‌ای دما در منازل را ارائه داده است، در حالی که به گفته کارشناسان وسایل حمل و نقل و صنایع بیشترین اثر را بر افزایش غلظت آلاینده‌های زمستانه دارند.

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز گفته است: با استمرار سکون هوا تا دوشنبه اگر با همین آهنگ در شهر فعالیت وجود داشته باشد خطر وضعیت بنفش یا هشدار وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.