امیر عبدالهیان: کیفرخواست پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی آماده است

«حسین امیر عبدالهیان» چهارشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی به ناگفته های شخصیت و روش های مدیریتی سردار شهید قاسم سلیمانی در منطقه اشاره کرد و در عین حال درباره نحوه شهادت ایشان افزود: امروز مشخص شده فرماندهی و لیدر این عملیات تروریستی در کدام کشور بوده و کدام کشورها در اطلاع رسانی جزییات ورود سردار شهید قاسم سلیمانی به فرودگاه بغداد نقش داشتند و اطلاعات مورد نیاز برای انجام عملیات تروریستی شهادت ایشان را در اختیار امریکایی ها قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار قاسم سلیمانی توضیح داد که پرونده شهادت ایشان کاملا تکمیل شده و حتی آمران و عاملان این اقدام تروریستی امریکایی ها در این پرونده، کاملا  شناسایی شده است.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل تاکید کرد: همانطوری که آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده اند، تمام مستندات برای صدور کیفر خواست برای آمران و عاملان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی آماده شده است.

عبدالهیان یادآورشد: در طول یک سال گذشته قوه قضاییه در داخل و خارج از کشور در حال جمع آوری مستندات این ترور بود و حتی با تشکیل کمیته قضایی در عراق و مذاکره با مقامات عراقی، مشخص شده که اطلاعات سفر سردار شهید قاسم سلیمانی از دمشق به بیروت و از آنجا به بغداد را چه کسانی در اختیار امریکایی های تروریست قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: بدون شک صدور این کیفر خواست بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود و صدور آن از سوی قوه قضاییه ایرانی جای تقدیر و تشکر دارد.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل ادامه داد که تاکنون قوه قضاییه برای تکمیل این پرونده تروریستی اقدام های خوبی انجام داده است و در پرونده سایر دستگاه های اجرایی و نهادها همکاری خوبی با قوه قضاییه ایران داشتند.

عبدالهیان با بیان اینکه از دو هفته پیش سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در برخی از کشورهای منطقه به صورت خود جوش آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار عنوان برنامه در داخل کشور با حرکت های خود جوش مردمی اجرا و یا آماده شده است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار قاسم سلیمانی در مدت یک سال گذشته ده ها جلد کتاب از خاطرات سردار شهید قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با قاچاقچیان و اشرار در شرق کشور و چه در مبارزه با تروریسم و عوامل رژیم صهیونیستی به رشته تحریر درآمده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.