وام ۳۵ میلیون دلاری به میلیاردرهای آمریکایی در قالب بسته حمایتی کرونا

به گزارش وال استریت ژورنال، برادران ویلکس(دن و فاریس) صاحبان میلیاردر این شرکت حفاری زمانی که مشخص شد عملیات نفت و گاز از وام‌های حمایتی "برنامه اصلی وام" دولت در بسته حمایتی کووید ۱۹ حذف می‌شود، با کروز لابی کردند.

این روزنامه گزارش داد کروز در عوض به متقاعد کردن دولت ترامپ و بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا برای تغییر قوانین وام‌های همه‌گیری و شمولیت عملیات در آن‌ها، پرداخت. دولت فوراً قوانین را تغییر داد و برادران ویلکس وام سنگین ۳۵ میلیون دلاری برای ProFac Holdings LLC، تأمین‌کننده تجهیزات پمپاژ و خدمات را دریافت کردند.

برادران ویلکس ۱۵ میلیون دلار به کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ کروز اهدا کردند. این امر آن‌ها را به بزرگ‌ترین حامیان مالی سناتور کروز در سیاست تبدیل کرد.

دفتر کروز مدعی شد کاری که او برای برادران ویلکس و دیگر صنایع سوخت فسیلی انجام داده، از ۳۰۰ هزار شغل در بحبوحه همه‌گیری کووید ۱۹ حفاظت کرده اما ظاهراً سندی برای این ادعا ارائه نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا در مورد "امتیازدهی و رشوه" در بسته حمایتی کووید ۱۹ شکایت کرده است. این بسته تنها مبلغ ۶۰۰ دلار برای آمریکایی‌هایی که دارای الزامات درآمدی هستند، فراهم می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.