منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی شرایط جوی در استان اصفهان تا پایان هفته پایدار پیش بینی شده است، اظهار داشت: از این رو با توجه به انباشت آلاینده‌های جوی و افت محسوس دما و در نتیجه وارونگی هوا کمیته شرایط اضطرار کیفیت هوای اصفهان تشکیل جلسه داد.

وی افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سازمان محیط زیست مقرر شد همه ادارات دولتی، غیر دولتی و عمومی فردا چهارشنبه ۱۰ دی ماه در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تعطیل اعلام شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر این اساس فردا ادارات در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل تعطیل اعلام شده است.

کاهش فعالیت صنایع آلاینده در اصفهان

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در این مدت ارائه خدمت خواهند داشت.

شیشه فروش با اشاره به تمهیدات دیگر در خصوص کاهش حجم آلاینده‌های جوی در اصفهان ابراز داشت: عدم فعالیت کوره‌های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده محیط زیست، اعمال قانون در تردد خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، پایش مستمر منابع آلاینده متحرک و ثابت، عدم انجام عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری، پرهیز از سوزاندن ضایعات و … از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.