محکوم کردن به آتش کشیدن اردوگاه پناهجویان سوری در لبنان از سوی حزب الله

به گزارش شبکه المنار لبنان، حزب الله سوزاندن چادرهای آوارگان سوری در شهر حنین  را محکوم و آنچه اتفاق افتاده را جنایتی علیه شهروندان بی گناه سوری خوانده و از مقامات ذی‌صلاح خواست برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث دردناک، عاملان را تحت تعقیب قرار داده و مجازات سنگینی را برای آنها وضع کنند.

حزب الله همچنین بر لزوم حفظ روحیه همکاری و برادری موجود بین مردم لبنان و برادران سوری آنها تأکید کرده است.

دولت سوریه نیز پس از به آتش کشیده شدن اردوگاه پناهجویان این کشور در شمال لبنان، از آنها و سایر پناهجویان سوری در کشورهای مختلف خواست که به کشور خود بازگردند.

ارتش لبنان دیروز اعلام کرد که اختلاف بین گروهی از لبنانی ها و تعدادی از کارگران سوری منجر به آتش زدن یک اردوگاه غیررسمی پناهجویان سوری در منطقه المنیه واقع در شهرک حنین شد. تاکنون ۸ نفر از جمله ۲ لبنانی و ۶ سوری را در رابطه با این حادثه دستگیر شده اند.

ارتش لبنان در بیانیه ای بدون اشاره به جزئیات درگیری بین دو طرف در اردوگاه پناهجویان سوری افزود که این حادثه با شلیک هوایی جوانان لبنانی شدت می گیرد و به عمد چادرهای پناهجویان را آتش می زنند.

آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان سوری در نزدیکی شهر «حنین» در منطقه «منیه» در شمال لبنان که ۷۵ خانواده را در خود جای داده است، آن را به زمین سوخته تبدیل کرده است.

طبق گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، ۳۷۰ نفر از ساکنان این اردوگاه مجبور به فرار و حداقل ۴ نفر به علت جراحات به بیمارستان منتقل شدند.

مقامات لبنانی آمار پناهجویان سوری مقیم این کشور را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تخمین می زنند که از این تعداد نام حدود یک میلیون نفر در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت شده‌ است.

پناهجویان سوری در لبنان در شرایط دشواری زندگی می کنند و در پی شیوع «ویروس کرونا» و بروز بحران اقتصادی همچنین انفجار فاجعه بار که در ماه اوت گذشته در بندر بیروت رخ داد، اوضاع آنها را وخیم تر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.