دیدار وزیر دفاع ترکیه با همتای عراقی

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، امروز (دوشنبه)،‌ با «جمعه  عناد» همتای عراقی خود در آنکارا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»،‌ این دیدار در وزارت دفاع ترکیه صورت گرفته است و دو طرف درباره مسئله مبارزه با تروریسم و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک در منطقه گفت‌و‌گو کرده‌اند.

طبق بیانیه وزارت دفاع ترکیه، آکار اعلام کرده است که ترکیه مصمم به «حفاظت از امنیت شهروندان، مرزهای این کشور و ریشه‌کن کردن تروریسم است».

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که این کشور «به یکپارچگی سیاسی و تمامیت ارضی تمام  کشورهای همسایه از جمله عراق احترام می‌گذارد».

در این گزارش بدون اشاره به اظهارات وزیر دفاع عراق آمده است که حلوصی آکار از هماهنگی میان دولت ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تشکر کرده و در عین حال بر اهمیت تداوم این اقدامات تأکید کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرنگار وبگاه «کردستان-۲۴»، روز گذشته، در توئیتی نوشت که «عناد سعدون» وزیر دفاع عراق برای پاره‌ای  مذاکرات امنیتی وارد ترکیه شده است. 

دیدار دو طرف در حالی صورت گرفته است که طی روزهای گذشته جنگنده‌های ترکیه‌ای در ادامه حملات غیر قانونی به کردستان عراق مناطقی را بمباران کردند.

پیش از سفر وزیر دفاع عراق به ترکیه نیز نخست وزیر این کشور در اولین سفر خود به آنکارا از زمان روی کار آمدن در ماه مه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و در مورد عملیات مشترک علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) گفت‌وگو کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.