اندونزی دست رد به سینه آمریکا زد

«فضلی زون» رئیس کمیسیون همکاری بین‌المللی پارلمانی در پارلمان اندونزی و رئیس انجمن نمایندگان حامی قدس در این کشور گفت، رژیم صهیونیستی فشار زیادی بر جاکارتا برای عادی سازی روابط با این رژیم وارد کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، زون در سمیناری که انجمن نمایندگان حامی قدس برگزار کرده بود، تصریح کرد، آمریکا پیشنهاد دو میلیارد دلاری برای بهبود وضعیت اقتصادی اندونزی در مقابل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

 زون در این سمینار که با عنوان «چرا اندونزی روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی نمی‌کند»، گفت، وضعیت مسأله فلسطین به دلیل جانبداری کوکورانه آمریکا از اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین بدتر شده و دولت «دونالد ترامپ» بر کشورهای عربی و اسلامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل اعمال فشار می‌کند.

وی تأکید کرد، رئیس‌جمهور اندونزی، وزیر خارجه و پارلمان این کشور صراحتا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرده‌اند و محال است که جاکارتا روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی کند.

زون افزود، رژیم اسرائیل دولتی استعماری است که اراضی فلسطینی را اشغال کرده و عادی‌سازی روابط با آن در تناقض با قانون اساسی اندونزی است.

وی تصریح کرد، توافق‌های عادی‌سازی روابط که اخیرا بسته شده رژیم صهیونیستی را به ادامه نقض حقوق ملت فلسطین تشویق و بر شدت شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی افزوده است.

زون در پایان از جامعه بین‌الملل خواست، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، در محافل بین‌المللی از آن حمایت کنند و بر شدت تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی بیفزایند.

اخیرا برخی رسانه‌های مدعی شده بودند که قرار است اندونزی بزودی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.