اسامی کشته شدگان حادثه ارتفاعات شمال تهران

دکتر حمید مساعدیاناظهار داشت: در پایان عملیات امداد و نجات اجساد هشت نفر در منطقه کلکچال، یک نفر در منطقه آهار و دو نفر هم در دارآباد شناسایی شدند و به این ترتیب اجساد ۱۱ کوهنورد مفقودی پیدا شده است.

وی افزود: بسیاری نیز دچار مصدومیت شدند و تعداد ۱۵ نفر هم به دلیل سرمازدگی به ما مراجعه کرده و تحت درمان هستند که درمان آنها دو ماه به طول می‌انجامد.

رئیس بخش امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی درباره تصمیم‌گیری‌های انجام شده برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات اظهار داشت: در جلسه‌ای که شب گذشته (شنبه - ۶ دی ماه) برگزار شد درباره تقویت ستادهای اطلاع‌رسانی و کمک‌رسانی درباره تجهیزات و امدادرسانی تصمیم‌گیری شد.

وی درباره بلیت فروشی در توچال علیرغم هشدارهای داده شده گفت: به رغم پیش‌بینی آب و هوایی، مردم و مسئولان شوکه شده بودند و پیش‌بینی سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت باد را نمی‌کردند، بنابراین از صبح بلیت‌فروشی انجام و اسکی بازان بالا رفتند و وقتی وضعیت آب و هوا بد شد و تله‌کابین‌ها تعادل‌شان را از دست می‌دادند، آنها را تعطیل کردند.

مساعدیان ادامه داد: دمای هوا در این منطقه پایین بود و مسافران در شرایط بدی قرار داشتند. همان لحظه هم خبر مفقود شدن صد نفر از کوهنوردان اعلام شد که شائبه‌ای به وجود آورد. از این رو به دلیل خبرهای ضد و نقیضی که منتشر شد در جلسه شب گذشته تصمیم گرفته شد که زود و عجولانه اطلاع‌رسانی نشود.

براساس اعلام یک منبع موثق جسد یک کوهنورد در منطقه توچال نیز پیدا شده است که به این ترتیب تعداد کشته شدگان ارتفاعات شمال تهران به ۱۲ نفر رسید.

اسامی فوت‌شدگان حوادث کوهستان در روز جمعه پنجم دی ماه به این شرح است:

۱- محسن محمدی/ کلکچال

۲- هادی بهادری/ کلکچال

۳- یحیی انصاری/ کلکچال

۴- اشکان رضوانی نراقی/ کلکچال

۵- علیرضا قاضی زاهدی/ کلکچال

۶- اصغر کنعانی/ کلکچال

۷- امیرهوشنگ سرآبادی/ کلکچال

۸- اسماعیل جلیله‌وند/ کلکچال

۹- کوروش کاشفیان/ توچال

۱۰- سیدمصطفی فاطمی/ آهار

۱۱- افسل ثابت‌قدم/ دارآباد

۱۲- مهدی ثابت قدم/ دارآباد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.